|
|
|
|---|---|
Magnus Järhög |
Jag har ett märkligt tickande ljud på bilen, 318i -92. Ljudet kommer från undersidan av bilen, lite disel karaktär. Tickandet upphör när jag trampar ner kopplingen. Vad är detta??? |
| Urtrampningslagret | |
Apo |
vad har den för funktion? har klickandeljud i mmin e36 till och från.. |
| Tror inte det är urtrampningslagret. Snarare lagret på utgående axel från motorn eller nåt sånt. Urtrampningslagret borde bara låta när man trycker ned kopplingen och inte tvärt om. Detta är dock mycket vanligt. Jag har lika på min, och det försvann inte när jag bytte lammeler+urtrampningslager. Blav dock lite bättre. | |
|
Snarare ett lager på ingående axel i växellådan! När du trycker ner kopplingen slutar axlarna att snurra i växellådan - då tystnar det dåliga lagret. Mvh |
|
| Ja. Självklart är det som Johan B säger. Jag använde inte hjärnan mycket när jag skrev förra inlägget. | |
Magnus Järhög |
Tackar för de kloka svaren. Det är troligen vanligt som Gunniersson säger, jag har hört andra E36 or som låter likadant. Men det verkar som om detta kan bli dyrt. ???? Magnus |
calon |
visst faan kan det vara urtrampningslagret. detta snurrar med ÄVEN om inte kopplingen är nedtryckt. |
|
Ljudet slutade ju när han trycker ner kopplingen. Då är chansen rätt liten att det är urtrampningslagret! Mvh |
|
calon |
slitna urtrampningslager KAN i vissa fall "knacka" eller "ticka" obelastade,men tystnar när kopplingen trampas ner. Men det låter även troligt det Johan B skriver. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.