|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har sett en helt standard iX starta på torr asfalt med plattan i mattan (regulatorn) och sedan bara sidsteppat kopplingen. Small som fan och bilen stack som en gummisnodd. Spann kanske 0,5 meter... Detta gjorde han flera gånger efter varann. Jag frågade om det höll och han svarade att det gick nån drivknut fram då och då... 170hk räcker inte så långt med 4wd... iX:en är som sagt understyrd i botten. På blöt asfalt eller halare underlag går det ju att tvinga den till överstyrning, men det krävs rätt hårda tag. En hårdare krängare bak lär som sagt ska göra underverk, speciellt på halt underlag. Kiip Spiiding! |
|
|
vad ska man ha för krängningshämare bak då? vart köper man en? |
|
| Ok, tack för hjälpen, då vet jag det också! | |
|
Jag har köpt en svensk justerbar krängare som heter Vererra. Eftersom bakvagnen på iX:en är likadan som på rwd 325 så är det inga specialkrängare till just iX. Kiip Spiiding! |
|
|
Vart kan man köpa dom? |
|
|
Förslagsvis av Vererra själva. Har dock inte tel.nr. i närheten, tyvärr. Men deras nr har varit uppe förr, sök på "Vererra". Eller om det stavas Verrera... Kiip Spiiding! |
|
|
ingen som vet hur man kan förstärka drivlinan på IX:en, nån som kör turbo i i IX? har funderirngar på o köpan en men skulle i sänna fall överladda o de vore inte fel om den höll för lite strpiikörning mvh erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
|
De går inte att göra burnisar me ix:en. Och man ska inte försöka göra ringar på torr asfalt me dom heller. För då skjuter man framdiffen väldans lätt. Hade en ix som ja piska rätt bra, dom e ju till för att användas. Men fick byta framdiffen 2ggr å alla drivknutar fram. Men resten håller skit bra. Det går att köpa en annan framdiff genom vissa rally åkare. Dom e förstärkta me saab grejer. Men dom kostar runt 30 000:- så ja vet inte om d e värt d riktigt |
|
|
OK går de inte o förstärka på nått bra sätt då? vad e de som inte håller i frammdiffen? e de en lammel diff? //Erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
|
Nä den går inte att burna me en 325ix. Går att få lite däckskrik på ettan å möjligtvis tvåan. Av egna erfarenheter med ix så håller drivlinan mycket bra om man låter bli banzaistarter på ettan å låter bli att försöka göra ringar på asfalt me den. Fick byta framdiff 2ggr samt drivknutarna fram. Men allt annat håller kanon. Framdiffen går att byta ut mot en diff "rally nissar" använder. Dom har samma "hus" me saab grejer i. Kostar ca 30 000:- så d känns som man skiter i d. |
|
|
oops! råka visst göra 2 inlägg!!! De är inte lamell diff fram, vanlig "slutväxel" eller vad man säger. som på en framhjulsdriven Saab 900:a typ. Man kör sönder kronhjul å alla andra drev inne i diffen..men d går ju å byta ut. fast d kostar en liten slant. Runt 3000:- för en begagnad |
|
|
OK men du vet inte om de går o köpa starkare drev eller om de går o förstärka på nått sätt, eller kan de finnas nån anna diff från nån anna bil man kan plocka? mvh Erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
|
vad skulle hända om man svetsa fram o bak diffarna? skulle de gå o ha den som en rattlås rally bil? undrar bara, har inga planer på sånna perversa saker =) //Erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
|
Det skulle ENDAST gå att använda den till rattlåsrally... :-) Har även hört rykten om att det går att byta ut dreven i framdiffen mot dito från nån Toyota, men jag fick aldrig klart för mej vilken modell och hur. Kiip Spiiding! |
|
|
ix:n är alltså inget att ha om man ska leka inne i stan? Bör inte de begannade diffarna var uppköptna nån gång? Eller? Vil´l ha en rolig gasa-runt-och-ränna-bil då ska man inte välja ix:n? Va fan är Turbo? Länk |
|
|
Här i Jämtland finns en kille som kör rally med en 325iX. Förresten den som finns på filmerna här på bmwpower. Och jag snackade lite med honom om drivlinan. Han påstår att det inte är mycket som är standard fram. Hemsvetsat hus med starka Subaru grejer, om jag minns rätt. Han har fått ny drevsats tillverkad nu (fixit) till lådan och jag tror att han har specialknutar därifrån åxå... //Erik// |
|
|
OK o hur mycke gick inte de på då? //Erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.