AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.482

Hållbarhet 325 ix lina?

Sida 1 av 2
Tja! Hur är hållbarheten på ix:ens drivlina vid lite större effektuttag? (+400hk)
Blir det bara sallad av axlar och drev om man kliver av kopplingen i starten eller håller grejerna något sånär bra?
Finns det några starkare doningar man kan byta till?

långsam, men lik förbannat före dig
mellan diffen eller den kanske heter fördelnings lådan är väl samma som sitter på ford cossierna så den håller ganska bra
men det ända som kan blir skrot av är ju drivknutarna och sånt där som sitter i slutet på drivningen men om du är lungn i staraten så kan man ju älda på ganska bra sen när man har fått iväg den
vet inte så mycket om den där bilen--
men jag antar att du ska he turob på denj för det är inte så lätt att he upp till 400hk med en vanlig sugmotor

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Nej turbo så klart... varför ha en motor som suger? =)

långsam, men lik förbannat före dig
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Drivknutarna fram och framdiffen lär nog säga upp sej först. Lyckas man avstå från Banzaistarter kan det nog hålla hyfsat om man har friska grejer. Tror dock gränsen går en bra bit före 400hk.
Finns inga grövre bolt-on grejer såvitt jag vet.

Kiip Spiiding!
du kan få ta fram svetsen och börja förstärka det själv om du har gjova svets kundskaper vill säga annars kan du ju läja bort det till nån

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
jag vet att det här inte hör till här, men när ni ändå diskuterar detta ämne så passar jag på att fråga!
Hur håller drivlina etc på en standard 325ix, tål den mycket stryck etc, har nämligen tänkt köpa en sån bil, men jag undrar om den klarar en hårdare körstil?

/mvh Simon
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Min håller ännu... och Polisen tycker att jag kör som en biltjuv... men jag sa att det var min bil! :-)

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
w1.923.telia.com/~u92305739/
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Va ja har hört så e inte iX nån bra drivlina å tål inte mycke effekt men d e bara va ja har hört av folk å inte av egna erfarenheter...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Såg att du bor i Kalix, hur vågar du köra som en Biltjuv där? fan polisen har ju ibland hastighetskontroller i samhället på kvällarna! vid vad hette det nu "centrumvägen/gatan" är inte så bra på gatunamnen! Bor själv utanför Övertorneå, har en Kadett GT -88 laserblue som gått i Kalix, har du nånsin sett nån där som plågat en sån? Min dricker nämligen olja lika mycket som bensin nästan!

/Simon
dr
48
dreed
316 -95
---Xtracrispy---
hårdare körstil är nog ingen fara... dock om man accelerar på underlag som är omväxlande hala och ... ickehala ;) så kan grejerna ta stryk (läste d på ix registret tror jag)
har min till salu nu, strax över 24000 mil, kärvande lås, 2x4 cm hål i klädseln på förarsidan, spricka i rutan som inte gick igenom besiktningen annars inget! (3/9 -02) annars är bilen bra, mycket lite rost och påkostad ca 40k före sommarn...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Är ute efter en 325ix i mycket bra skick, men jag måste först bli av med min Kadett GT -88, vart bor du annars?

/Simon
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Det var i Luleå som polisen stoppade mig... de mätte spårvidd osv!
Fick även utskällning för att en klubbkamrat körde med körförbud, de sa att jag skulle "säga till honom på skarpen" he he he... men som sagt bara man smörjer splinesen från fördelningslådan till framåtgående diffen och håller reda på oljeläckage så funka iX:en kanon.

325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
dr
48
dreed
316 -95
---Xtracrispy---
göteborg, är det nåt du undrar över kan du ju skicka ett mail till dr_eed@hotmail.com
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Göteborg! nja det var nog i längsta laget, bor ju i Norrbotten så det kommer nog absolut inte på fråga! Om du inte säljer bilen för 5000:-!

/Simon
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Allt är till salu för rätt pris... min ÄR fin men inte billig. Hade inte tänkt sälja men...
magnus.mortling@telia.com

325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Går det att förstärka framhjulsdriften på något smidigt sätt? vad skulle det kosta, är det svårt?
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Det finns ingen enkel/billig väg att gå för att stärka drivlinan fram såvitt jag vet.

Kiip Spiiding!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hur är själva 4wd systemet i ix bilarna, är det som på Opel Calibra 4x4 med viscokoppling att fyrhjulsdriften kan kopplas ur med en säkring eller vad det nu var?

/Simon
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Systemet är helt mekaniskt och "kan" inte manipuleras. Planetväxel och Viscobroms.

Kiip Spiiding!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ok, tack så mycket, skönt att BMW gjorde bilen mer överstyrd, Calibra t.ex är ju mer understyrd, inge roligt det inte! Håller en BMW 325ix att "burna" lite på asfalt(torr)? Om jag ska köpa en sån så måste jag veta om det håller någorlunda, ingen bil håller ju att burna hela tiden, men håller den nån ynka gång? Hur är de i starten, kan man fara iväg med lite hjulspinn utan problem? Jag kör ju inte direkt nån "eco-driveing"!

/Simon
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Med 170hk 4 hjulsdrift och torr asfalt kan du lugnt räkna med att det INTE spinner.
Sommarantispinn... :-D
iX:en är också understyrd på torrt underlag... men det går tydligen att fixa med en grövre kränghämmare bak.

325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.