|
|
|
|---|---|
kroqe |
Jag funderar på att köpa mig en nyare BMW, men eftersom min kassa är lite skral så siktar jag på en BMW 5-serien från runt 88-91. Helst en 525:a, men kanske nöjer mig med en 520. Min fråga är: Vilka är de vanligaste felen och hur kontrollerar jag om dessa finns? Är det något mer jag bör tänka på? /Johan |
|
Kolla på sök inlägg här uppe till höger så hittar du massor angående detta.Skriv t.ex 525 Mvh Janne. |
|
Tigerr |
Vattenpump: runt 10.000 mil brukar den behöva bytas Rost: I slutet på listen längst ner på dörrarna Skick: Rökbil? Fräch in- och utvändigt? Motorrum Service: Ifyllt inom rimliga gränser för km antal? Motor/transmision: Missljud, går jämnt utan AC, intryck? Sen gör som "Janne T" skrev - Sök efter liknande frågor. Får du problem, eller bara vill fråga, så tveka inte på att höra av dej! :) Tigerr |
|
Hej Då ska vi se: 1. Glapp i torkarmekanism (jobbigt och ogratis att byta) 2. Rost i tanklock 3. Vibbrationer i bak/framvagn vid 80-100Km/h 4. Dåligt topplock 5. Skrapande växelåda 6. Instrument strul, glapp, Byte av SI batterier/kondensatorer 7. Reva i förarstolen - gäller endast tyg (mer regel än undantag) 8. AC fungerar ej (om sådan finnes) 9. Hyland på bakdäcken (ganska vanligt???!!!) 10. Svårstartad kall eller varm (varning, kan vara väldigt svårt och jobbigt att hitta felet. Ej nödvändigtvis dyrt...) Ja! det var lite saker att tänka på, hör av dig till mig om du vill köpa min, ovanstående fel finns garanterat inte....det har jag sett till. Har så mycket kvitton på saker att jag med lätthet kan tapetsera blå hallen med dessa..... Mvh / Wallace |
|
kroqe |
Tack för inläggen! Nu har jag kollat lite mer och ser att man kan få en 535:a för hyfsade summor. Jag söker en bil med lite drag i, men inte nödvändigtvis en superracer! Jag planerar att köpa i början av nästa åroch kommer att ha ungefär 30-40 papp. Topplock och kamaxel verkar vara klassiska problem. Ska dessa helst vara bytta? Mvh Johan |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
På min har jag haft problem med: -torkare bak och fram- igenkärvade bussningar (touring) -glapp i fram (bytt krängningshämmarstagen men fortfarande ojud vid små gupp) -stötdämpare var slut, men märks inte annat än vid körning i gupp (slår igenom) -backljuskontakten trasig -bakluckslåset igenkärvat -AC-fläkten ihoprostad samt trasigt effektmotstånd -Dörrhissmotorer trasiga (kan fixas vid försäljning så att de funkar ca en vecka eller så (farligt vid köp) -Falsklarmande originallarm -Läckande spolarmotorer bak och fram (gummipackning) -Trasig dörrlist (gummi) vid framdörrarnas lås (ger ofta knirr vid körning) Det mesta är fixat, men det är både dyrt och jobbigt. En övrig sak: 520 varvar mer pga av annan utväxling (ca 3000 rpm vid 100) Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.