AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.060

E34 centrallås fungerar dåligt.

De
13
Denzig
525i -95
Hej, centrallåset på min e34 går väldigt trögt nu.
allt fungerade tip top för några dagar sedan.
sen började låset i förardörren bli trögt som fan, och man blev tvungen att vrida två gånger för att låsa bilen. men då kan man inte låsa upp via förardörren, utan man måste gå till passagerardörren för att låsa upp bilen. och sedan öppna någon dörr för att dra upp låspinnen i förardörren för att ta sig in.
nu har det blivit betydligt sämre. för, att nu låsa hela bilen måste jag göra likadant på passagerarsidan.
men så fort jag rycker i handtaget på förardörren så tänds belysningen innuti. och ibland när jag låser bil har det hänt att innerbelysningen står o blinkar i några sekunder innan den slocknar helt.

kan tillägga att man kan larma bilen och det fungerar bra. ingen aning om det är tänkt att larmdosan ska fungera som fjärrlås på bilen också? "DEFA-larm"

någon som vet av något om detta är ett typiskt e34-Fel?
Tjena,

Jag hade lite liknande problem på min och började med att köpa en av centrallåsen som krånglade (vänster bak) på skroten och byta. Allt fungerar mycket bättre nu. Det ända som krånglar lite nu är passagerarsidan som inte vill samarbeta vid minusgrader!

Jag antar att de centrallåsen som inte är helt av går trögt pga av smuts-rost-slitage. Testa att rengöra och smörja eller byta ut och se vad som händer.

Ska bara påpeka dock att jag inte har nån defa larm på min utan original och på så vis vet ej hur denna kan påverka hela systemet.

Karl F.
De
13
Denzig
525i -95
Haha. Jag löste mitt problem idag! Bakom själva låskolven är det en bricka med hål i. Och i hålet är det en pinne som är hakad fast. Den pinnen hade hoppat ur. Så nu funkar allt som det ska igen (;
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.