AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.078

PDC glapp? E61

Mo
106
Mogge88
520 D X-Drive M-sport F11 - 16
320 D X-Drive E-91 - 2011
Har en 525 i E61 - 05 men PDC problem.

Hälften av gångerna jag lägger i backen så tjuter sensorerna bak hela tiden, visar rött på iDrive. Inga löv eller dyl på sensorerna. Har plockat av sensorerna gjort rent alla kontakter med tryckluft samt rengöringsspray. Därefter sprayade jag i kontaktspray i alla kontakter.
Problemet var löst i ungefär 3-5 dagar. Sen uppstår det igen, att det ibland fungerar och ibland tjuter. Varför är det inte fel alt helt? Varför fungerar det ibland?

Förra ägaren hade också PDC problem, men då varnade iDriven för PDC failure. Felsökning gjordes och 2 givare byttes, en bak och en fram. Nu varnar inte iDriven för något?

Vad kan detta vara för fel?
Mo
106
Mogge88
Rättelse på förra inlägget, jag har plockat av stötfångaren, inte sensorerna.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag hade liknande problem.
Jag hade både trasig sensor, samt en som höll på att ge sig och kabelbrott innan för stötfångaren.

Lyssna med örat mot sensorerna när de är aktiverade klickar någon lägre än de andra så är den troligtvis på väg att ge sig.

Det där med att spraya o greja kan hjälpa ett tag men bara några dagar enligt både dina o mina erfarenheter. :/

Mogge88
Okej , skall prova detta. Skriver här igen när jag har testat.

Tack så länge.
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Det tjuter hela tiden når en eller fler sensorer er dårlig eller defekt,kjøp pirat på ebay,har gjort det 2 gånger fungerer perfekt.
Mo
106
Mogge88
Okej. Har du lackat dem själv då? Det var ju 2 defekta givare för förra ägaren men då tändes ju PDC failure lampan, den lyser inte nu
Mo
106
Mogge88
Har nu provat att göra som du sa Dejaywasp. Alla sensorer klickar lika gör och lika mycket. Felsökare bilen idag. 2 givare bak visar att det står något precis intill dem (när systemet strular) en givare fram ger inget utslag alls ( när systemet krånglar)
Mo
106
Mogge88
Har nu besällt 2 nya sensorer från E-bay. Jag ringde Autopartner här i stan och fick prata med verkstadschefen, han trodde det var givarna som var problemet. Jag vet inte vad jag ska tro i och med att givarna "tickar". Men måste börja någonstans, detta är billigare än att lämna in bilen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.