|
|
|
|---|---|
|
Centrallåset på 318 E46 -99 vill inte låsa upp dörrarna. Larmet funkar men centrallåset är helt dött, man måste använda nyckeln för att komma in på förarsidan. De övriga dörrarna går inte att öppna varken utifrån eller inifrån. Jag gjorde en diagnostik och då stod det "central locking system: Relay doesn't switch to on at unlocking". Vad jag förstår så kanske det är ett relä som är trasigt? Vet någon vart detta relä sitter någonstans? om det nu är det som är felet. | |
|
Ett inte helt ovanligt fel - det är ett eller flera relän i centrallåsmodulen som är dåliga. Modulen sitter under/bakom handskfacket. Det finns firmor som byter relän i boxen, de är lödda och inte helt lätta att lossa utan att förstöra kretskorten. Det finns en hel del skrivet om detta på nätet - sök på "central locking module E46", eller liknande... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ja det verkar vara ett känd fel på e46, Hittade massor om det på nätet både vidio och bilder. Lättast är nog att köpa en begagnad modulbox och byta ut den. | |
| Ett annat problem som jag läste om nu. Måste man programera om något i modulen om man ska byta hela den? Eller funkar det som vanligt efter byte till en annan modul från en annan bil? | |
|
Har du tur så funkar det utan kodning. Jag böt en förra veckan och proceduren är recording av gamla,tändning av ur med defekta o plugga i den nya,tändning på och klicka på kör. Obs detta skiljer sig lite på vad man använder sig av men på min Launch X431 GDS så är handhavandet detta. Nycklar får initieras manuellt Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Med en bra avlödningsstation går det bra att byta dessa reläer. Tomas _e36, du har PM. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.