AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.300

någon som vet ang iDriven M5 e60?

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Hej!
har suttit och kikat på M5 e60 från 2008 och 2009 och en detalj jag sett som jag inte fattar är:

På tex en 2008 sp är det ju ett cd inkast för musik skivor och det under med dvd logga är för gps karta så långt är jag med och 2008 är iDriven rund i borstad alu men om vi tar tex en 2008månad 9el10 så är idriven en rund svart med kromring och då med knappar under och över och då har även dvd inkastet försvunnit och har bara cd inkastet kvar och meny systemet ser annat ut!
och jag fattar att systemet då är nyare!
MEN nu kommer det jag undrar: vad är då en tex sen 2008aeller 2009a med nya iDriven med svart rulle med kromring och knappar under och över fast och cd inkast och och öven dvd inkast fast den har nya iDriven?

Har sett bågra stycken som har såhör och vill gärna veta varför och vad det är

tack på förhand
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Oj det var en bra fråga. Bäst av allt beskriven med bilder skulle jag tro?

Sent MY2008/2009 kom väl första uppdateringen av iDrive på E6X och då var det nog egentligen enbart kosmetiskt dvs. själva iDrive-vredet fick ett nytt utseende samt med diverse menyknappar vid sidan av. Senare MY2009 eller tidigt MY2010 kom "nya" iDrive-gränsnittet som var hårddiskbaserat om jag inte har helt fel.

Jämför du vanliga 5- och 6-serien med M5 och M6? Jag tror(!) att detta spelar roll då M-modellerna fick uppgraderingen först efteråt dvs. senare än vanliga seriemodeller. M3 tror jag fick först av M-modellerna följt av M5 och M6.

Du lär väl ha samma menyer som min -08a men med det nya iDrive-vredet?

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Hej och tack för svar!

Jag har löst det och det var som du sa att det första var bara att vredet blev uppgraderat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.