AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.385

Stereon tystnar i gupp och funkar igen efter mute/unmute

Hej!

Jag har ett mysko fel på min BMW 530 E39 2001 med stora stereon (inkl GPS/TV/CD växlare). När jag åker i gupp så tystnar stereon, men jag har kommit på att den börjar fungera igen när jag mutar och unmutear. Om jag inte gör det så är den tyst tills jag stänger av bilen och startar den igen. Om jag kör GPSen och den tystnar, så fungerar fortfarande "gps rösten". När GPS-rösten har pratat klart så börjar stereon (dvs radio el CD) att fungera igen.

Jag bad BMW kolla på det en halvtimme senaste servicen men dom hittade inget. Jag har försökt kolla alla kontakter, för det låter ju som något glapp. Det konstiga är ju att det funkar efter en mute/unmute igen.

Någon som vet vad detta kan bero på? Nån som har liknande fel? Tänkte försöka samla så mycket info själv först innan jag ger upp och lämnar den till nån bilstereoexpert.

Tack, Hans
BM
42
BMWbil
528i -99
750i -06
Har troligen samma problem.

Vilken är mute knappen?
Jag brukar trycka in volym ratten två ggr men det fungerar inte alltid då brukar jag gå bak och dra lite i kablarna till radio modulen och sen volym ratten 2 ggr igen så fungerar det.
La
186
Lardy
Bmw M5 Individual 3,6 -90
Bmw 545i/6 M-sport. -05 Bmw 540it/6 #225 -95
Bmw 320it M-sport -03

BMWCS #07336
Hade samma problem på min 540 -01 jag hade tidigare. Efter jag lött om alla jordpunkter i radion så blev det bra igen. Jordpunkterna sitter mot en plåt som förbinder alla punkterna. Mvh Emil.
Tack Emil! :-) Ska testa det, hoppas det fungerar för mig med. BMWbil - mute är precis det du säger, trycka på volymknappen.
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Sökte på internet och fann denna sida [LÄNK]

Man behöver ett skrivmejsel set med mycket små mejslar bl.a. små torx.
Lödkolv, lödtenn och helst en tennsug eller tennfläta.
Tid någon timme.

Gjorde detta igår och nu låter det bra. Peppar peppar.
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Här kommer länken Länk
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
PS hade samms fel där ljudet försvann och man fick tillbaka det med mute / unmute och senaste tiden en längre tid i mute läget.
Har inte behövt mute / unmute sen jag gjorde detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.