|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har testat dessa? Länk Helt okej pris! Mvh Kristoffer |
|
|
Hmmm, beställer nog inte därifrån: Länk |
|
|
Jag köpte mina härifrån Länk Köpte dom blanka (glossy) och dom ser ut precis som Performance njurarna. Kopior såklart men verkar vara bra kvalite och passform i ABS plast. Det var snabb leverans mot postförskott och killen verkar seriös. Ett par kostade 855:- inkl. frakt och postförskott , billigt ? |
|
|
Tjena, Nu har jag äntligen fixat ett par svart njurar i "glossy" och bilen ser verkligen grym ut med dessa på. Ryckte inte av dom gamla utan körde på instruktionen som jag länkade till tidigare i tråden. Funkade kanon och original njurarna gick inte sönder. Köpte dom av samma kille som Mikael.Lindqvist. Ser ut som Performance njurarna och betalde endast 749:-. Möte upp honom så jag slapp fraktkostnaden :) Mvh Kristoffer |
|
|
Länk Om någon är intresserad av resultatet :) |
|
| Länken fungerar inte, sidan vill att jag ska logga in. | |
|
Sorry! testar igen :) Länk Funkar det nu? Ber om ursäkt för skitig bil :) |
|
|
Njurarna är ju tvådelade, man kommer åt de fyra snäppena som man ser om man tittar uppåt njurarna när de sitter monterade på bilen, släpp dem så kan man lossa ramen på njurarna, sen kommer man lätt åt snäppena på själva gallret. När man monterar de nya så görs det enklast att man sätter ihop delarna först och trycker dit dem ihopsatta. Annars går det ju att rycka ut dem som många skriver, men de kan ju gå sönder då. |
|
|
Är det någon skillnad på njurar till F10/11 före respektive efter faceliften 2014? Många står att de är -2014. |
|
|
Det sistnämnda undrar jag också. Får min -2016 1a juni... Vill vara väl förberedd och beställa innan. |
|
Pe 49 F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld) e91 335iAT -07 M-Sport (Såld) e90 320i -06 M-Sport (Såld) |
God lördag! Jag köpte nya njurar till bilen, F11 -15 LCI. När jag bytte på den förra så drog jag bara loss original njurarna och satte dit dom nya. Det var på en F11 -12. Visst satt dom hårt men det gick till slut. När jag med vetskapen om att det kan sitta lite hårt så gick jag fram till bilen och bestämt gjorde det berömda "njurdraget" men just ingenting händer. Dom sitter stenhårt, helt omöjligt att få loss. Det kändes som att jag skulle skära sönder händerna trots att jag hade dubbla handskar.. Är det någon som har erfarenhet att byta på LCI-modell om det nu är någon skillnad och är det någon som har något tips/trix hur man skall gå till väga? Har kollat diverse videos och många lossar ju hela fronten och det vill jag helst undvika.. Stort tack på förhand! |
|
Kanske offtopic men passar M5 njurarna på F10 pre LCI, en 2011:a? Tycker de brytna dubbelribborna är så snygga och vill ha chromet kvar. |
|
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld) e91 335iAT -07 M-Sport (Såld) e90 320i -06 M-Sport (Såld) |
Det är typ sådana jag har köpt dock inte original. Dom skall passa.. Länk |
|
Tack. tror att jag hittat på ebay ;-) Helkromade. Länk |
|
| Också intresserad av hur man byter på F11 lci, tänkte byta till blanksvarta med dubbelribbor, inte så förtjust i krom. | |
Ok.. Vaknade upp med lite träningsvärk men kunde inte förstå varför för jag har inte tränat så hårt på senare? Nu på kvällen efter lite läsande på diverse utländska forum gick jag ut för att göra ett nytt försök och förstod direkt vart träningsvärken kom ifrån. Haha. När man lyfter på huven så sitter det en gummilist i framkant. Tar man bort den sitter 4 skruvar (torx) och 2 stycken som ser ut som skruvar men som bara är nedtryckta. Dessa kan man pilla loss med exempelvis en plattmejsel. Det är en del guider som säger att man skall ta bort dessa 2 pluppar jag gjorde det på min förra bil men jag ställer mig tveksam till att det har någon betydelse men dom kanske sitter fast i njurarna på något sätt? Tog bort dom nu iaf men fortfarande satt njurarna fast som berget. Ryckte rätt brutalt fram och tillbaka men shit vad dom sitter. Precis när jag skulle ge upp så testade jag igen. Fram och tillbaka, typ skakande rörelse och sen ryckte jag till och då lossnade den i alla fästen utom det nedre i mitten och jag lirkade fram och tillbaka men den vägrade ge med sig så jag bröt loss njuren sen fick jag klippa loss fästet med avbitare.. På den andra sidan gick jag på ännu hårdare från början, allt jag kunde. Jucka fram och tillbaka sen ett rejält ryck och då släppte den och jag ramlade baklänges.. Men jag fick loss den iaf, vilken pers.. Jisses. Skam den som ger sig. Nu vet både jag och ni andra som läser att man kan få loss dom genom att rycka loss dom även fast det tar emot en del att behandla sin bil på detta sätt. Nu sitter iaf dom nya på och jag är nöjd :) Lycka till, till er andra som skall göra denna typ av ingrepp framöver! |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bytte till dubbelribbor med kromram som Peter_1897 länkade till, men jag beställde mina från Taiwan (Ebay) för 700:- inkl. frakt. Kvaliteten verkar vara utmärkt och klart jämförbar med OEM. |
| Låter ju helt galet att dom ska sitta så hårt! Vickade du fram fronten och vek bort fästena? Så har jag sett dom göra i ett antal videos. | |
Jo, håller med. Helt galet men så verkar det vara på vissa bilar. Har läst på lite olika forum och jag är inte ensam. Näe, lossade inte fronten. |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ta tag i övre inre hörnet och dra bakåt/inåt mot centrum av njuren. Om du kan komma åt hjälper det att spruta lite 5-56 eller dylikt på clipsen som håller fast njurarna. Det kommer krävas en hel kraft så var inte rädd att du har sönder nåt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.