|
|
|
|---|---|
|
Står i valet och kvalet när det kommer till vilken typ av bil vi ska satsa på och åker just nu runt i gubben v70 då han är pensionär och gillar varmare breddgrader 6 månader om året. Som läget är nu så väntar vi första barnet och vill egentligen inte lägga så mycket pengar på en bil då vi inom kort kommer behöva drygt 0,5 miljoner i kontanta medel för kontantinsats på villa. Samtidigt har jag, pga bilintresset, haft relativt nya bilar (2-3 år gamla tyskar) som jag sålt innan de passerat 10 000 mil vilket ha medfört att jag klarat mig från större reperationer. Nu är det dock en annan marknad jag siktat in mig på och känner mig rätt osäker vad man får för pengarna när vi pratar ekonomi, driftsäkerhet och upplevelse. Budgeten är 100 000 efter prut så vad ska man satsa på? Önskemålen är automat och 4wd men jag tror det blir svårt. Diesel eller bensin spelar mindre roll då vi kör relativt lite (1500 mil/år). Det ska vara en touring då en emmaljunga city cross ska gå in. Vad tror ni? e60 Vilken motor är att föredra? finns det speciella problem maskiner? årsmodell? miltal? När kommer de dyra servicerna? e90 Samma frågeställning. Är en a6:a eller v70 ett bättre spår? Tacksam för tips! Mvh Jens | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.