|
|
|
|---|---|
|
Vad innebär "individual"? H U M A N R A G E Länk | |
|
Individual = fabriksanpassad efter dina önskemål. Dvs. olika typer av optionkombinationer som inte finns i de vanliga paketen. Även lack. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Offtast är det ju lacken som är Ind. Det står då på fjäderbenet att det är Ind. På svenska BMW sidan finns ej så mycket om just detta . men kolla gärna på Länk Det kan tex vara en standard lack, fast som ej fans till den modellen. Vi har här i Uppsala på en bilfirma en E39 med Daytona lack. |
|
Om en bil har sportstolar (e39), har den då även sportchassie? //Marin |
|
|
Det går att beställa sportstolar utanför M-paketet. Det är dock inte så vanligt. Som svar på din fråga: Sportstolar innebär inte automatiskt att bilen har sportfjädringen även om det är vanligast! Mvh |
|
|
har någon koll på hur mycket extra det kostar att exempelvis få en individual metalliclack? mvh Kalle |
|
|
I våras stod det en treserie i Solna med bl a turkos metallic och tillägget för inviduallacken var något över 20'. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Mats, ja, jag fattar inte hur man kunde kosta på min bil med Ind lack, och RDC, HiFi med inte ta en CD :( CD kostar ju inte många kronor. Nu har jag efter monterat orginal CD ,så nu är det klart. |
| Det finns en special avd i München som "hand bygger" individual bilar ( det är ju en kostnads fråga hur individual man vill vara) med t.ex. special skinn i special färger osv... medan mer "normala" specialare som sportstolar utan sportpaket osv. el trä paneler i M3an an byggs i linan | |
|
Dandelue: BMW M i Garching bygger individual-bilarna. Mer intressant läsning och lite bilder finner du här: Länk Ps. Min 540 är en så kallad individual pga den marinblå färgen på den utökade skinnklädseln samt även vinylen som i vanliga fall är svart. Se bild här: Länk Bilens lack är dock inte individual utan orientblåmetallic. roadZter |
|
|
Ok då DZ München eller Garching spela roll..*S* men DZ är då din bil ombyggd i Garching eller i ord. lina?? Sa du förresten marinblått skinn?? Jag som trodde jag var ensam om en taxiblå inredning... ( ärligt talat gillar du den blå inredningen?? inte jag iaf , jag har vant mig...) |
|
|
Gasar-Magnus: Asken som har individual-skinn men standard lack på sin bil (precis som jag) hävdar att hans är byggd av M i Garching - därför borde även min vara det, men jag är inte säker. Mitt blåa skinn passar bra till lacken som är orientblåmetallic, hade bilen varit t ex silvermetallic så hade det nog sett underligt ut. Jag känner mig tillfreds med de blåa sätena, men smaken är ju som baken... Har du någon bild på din inreding? Vore kul att se... roadZter |
|
|
Så man kan förmoda att specialare med skinn i inredningen görs hos M medan mer "standardbetonade" individual saker som delar ur olika paket görs på lina eller?? Vad är att se...... Standard E34( dunkelblau) med mörkblå plast överallt + mörk blått tyg i sportstolarna, ser mkt märkligt ut med det mörka träet tycker jag.. men som sagt man vänjer sig i början tyckte jag det vara vidrigt men nu är det iaf OK... Bilder kommer när digialkameran har anlänt.. |
|
|
Alla bilar med Individualdekalen under huven, oavsett skinn, instrumentpanel, lack eller elfenbensliknande mugghållare i baksätet(!) sluttillverkas På BMW M GmbH i Garching där även Individualavdelningen härbärgerar. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.