AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.750

Hur långt pendlar ni dagligen?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
1,5 mil om dagen=)
Kan inte tänka mig att pendla typ 5-10 mil om dagen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Att bo på ena sidan sthlm och jobba på den andra sidan är helt värdelöst om man jobbar dagtid. Då är det tub/buss/pendel som gäller.

Att åka till jobbet kommer nog aldrig vara några större problem, är rätt skönt på morgonen sådär. Gäller bara åka så tidigt man kan.
Är hemvägen som brukar vara lite tyngre.

Men hur många av er åker privata bilar som ni endast finansierar ur egen plånbok?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har förmånsbil.
Problemet med förmånsbil är väl att sträckan tor arbetet räknas som privatmil för många brukare så det blir ändå till att betala ur egen ficka (förutom att slippa binda upp eget kapital i en bil). Kanske ett mindre problem om man är resande säljare eller liknande och har kontoret i bilen...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kör 1,8 mil enkel resa rakt in i Sthlm city. En hemsk resa med bil så jag kör motorcykel istället. Då tar det 15 minuter istället för 45-60min.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
17km enkel. Tar som mest 17min, men om ja gasar på lite kommer ja under 15. Inte värt att riska kortet för bara 2 min tidsvinst.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag pendlar på E6:an mellan Varberg-Falkenberg varje dag, det är drygt 7 mil tur och retur. Dörr till dörr tar det ~30 minuter vilket jag tycker är helt okej.

/Masten
Lövet: Kör du MC även på vintern? Eller åker du kollektivt?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
På vintern blir det kollektivt. Men det här har varit en bra höst så jag har ännu inte tvingats in i pendeleländet.

-------
//Lövet
Fb
22
Fblood
318D Touring -10
Just nu 6mil enkel, pga av en liten omväg på kanske 2mil för att lämna tjejen på sitt jobb. Inga längre sträckor men ändå guld med farthållare.
Bodde för flera år sedan i Halmstad ett par månader, samtidigt som jag jobbade i Lund. Det var en daglig pendling på 13 mil enkel väg. Trots att sträckan var dubbelt så lång som nuvarande pendling upplevdes det aldrig som särskilt jobbigt eftersom det aldrig blev några köer.

En generell trend jag har märkt är att trafiken har ökat kraftigt, åtminstone i södern där jag bor. För kanske 8-10 år sedan gick det utan problem att köra fort på morgonen och köer hände bara om det var olyckor eller vägarbeten. Numera är det ju dagliga köer pga för mycket bilar...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan bara hålla med, är enormt mycket bilar ute och det blir kö på nolltid så fort det blir minsta lilla störning i trafikrytmen.
Kan inte riktigt förstå varför fler som har möjlighet att åka kommunalt gör de. Nu syftar jag på alla dom som jobbar i storstaden där bussar och tåg går med några minuters mellanrum. Hade inte tvekat en sekund om jag hade haft möjligheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.