|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som pendlar, hur långt kör ni dagligen? Kommer inom kort köra dryga 13 mil om dagen. Vilket jag tycker är väldigt mycket och funderar redan nu om man snabbt kommer ledsna... | |
|
Enkel väg? __________ Mvh Grelle |
|
|
Läste igen lite noggrannare och om du skriver 13 mil om dagen, så är det nog inte enkel väg... __________ Mvh Grelle |
|
|
Precis, totalt 13 mil. Hade man haft 13 mil enkel hade jag inte ens gjort det mot full ersättning. |
|
thekinglives |
Hej du! De senaste fem åren har jag pendlat ca 12 mil fram och tillbaka. Utöver detta kör jag mellan 5 och 20 mil per dag i tjänsten. Tröttnar aldrig på bilkörningen, dock är det svårt att behålla körkort och slantar;) Ser att du har en etta och en trea, själv bytte jag till en dieselfemma och den extra komforten gjorde stor skillnad för mig. Termosmugg till morgonkaffet är ett hett tips, likaså en bra ljudbok att lyssna på. Kör försiktigt. |
|
För mig skulle det spela stor roll hur körningen är. 6,5 mil motorväg med lite trafik går ju på ca 30 min, medan 2 otacksamma mil i Stockholm kan ta en timme +... __________ Mvh Grelle |
|
|
Är drygt 5 mil motorväg utan köer, dom sista 1,5 milen är stockholmstrafik på E4/södra länken som allt för ofta kan vara rätt tröttsam. Så jag räknar på under timman i 9 fall av 10. Kommer köra med 1:an. Komforten duger alldeles utmärkt och är långt ifrån törstig så den passar perfekt. Morgonkaffet kommer helt klart övervägas :) |
|
| Jag pendlar 7 mil om dagen. Mest motorväg med mycket trafik. Radio och Spotify är bra. Min fru pendlar 11 mil om dagen på motorväg och hon har tyngre högerfot än jag har så det är Waze som gäller. | |
|
Kör typ 10 landsvägsmil om dagen. Jag har upptäckt att jag tävlar med mig själv för att ha något att göra. Försöker få bästa mellantider och sådant. Inte bra fast kul. Däremot lyssnade jag på en ljudbok nyss och insåg att jag körde lugnare och inte hade så bråttom. Tävlandet liksom kom av sig. |
|
|
Jag har drygt 10 mil till jobbet, en väg, har haft det så i mer än 20 år. I början körde jag alltid 30 över hastighetsbegränsningen, men har insett att jag bara tjänar ca: 5 minuter på hela resan, så nu går det betydligt lugnare, sen har man ju blivit 20 år äldre och kanske klokare också. Numer sover jag över några nätter i veckan på jobbet. Kanske skall tillägga att jag har eget företag. BMW CS #5206 |
|
|
Christer: Om du kör 30 /h för fort, låt säga 120 istället för 90 så bör du ha sparar en halvtimme om dagen ungefär. Om jag inte räknar helt fel. Jag pendlar inget i dagsläget men jag pendlar hellre långt utan trafik än kortare pendling i t ex Stockholm. Körde från Nacka till Solna i 2 års tid och man var rätt nära psyket ett par gånger. Runt 45 minuter enkel resa tycker jag funkar helt okej. Över timmen börjar bli slitsamt. |
|
| 8mil tor obefintligt med trafik, lite träligt vintertid om inte plogbilen hunnit före. | |
| Kör mellan 10 och 60 mil per dag, men lyckligtvis räknas det som arbetstid så fort jag stänger ytterdörren :) | |
|
Ca 6 mil/dag, Malmö - Lund. Utan vägarbete/olyckor är det helt OK. Just nu är det t.ex. arbete på inre ringvägen som gör den vägen olidlig, särskilt med Malmös trafikkultur. Start/stopp pallar jag knappt oavsett, hade det bara varit motorväg hade jag kunnat köra hur långt som helst. Kan tilläggas att jag pendlat med bil i 6-7 år. /Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
4.2 t.o.r - 16 eller 23 minuter dörr till dörr beronde vilket vägval, oftast 23 min. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| 6,5 enkel resa, det mesta landsväg. Jobbar natt, inte mycket trafik på kvällen till jobb. På morgonen på väg hem är det också ganska glest men i motgående fil är det tidvis långa köer, vilket är OK för mig ;) Har pendlat så i 13 år. Tidigare körde jag för att jobba, sen jag skaffade BMW jobbar jag för att kunna köra. | |
Verdi |
Förut körde jag 16 mil om dagen. Lite stadstrafik och sen krokig landsväg i princip utan trafik. Hur kul som helst när man var pigg och det var ljust och torrt men när det var mörkt och man var trött var det lätt att hålla sig för skratt. Nu kör jag bara en dag i veckan, jobbar kvar på samma ställe. Saknar pendlandet ibland. |
|
Beroende på var kunden är så brukar det bli 5-9 mil enkel resa; brukar ta mellan 30-60 min. Rekordet var vid en snöstorm då allt stod still. Tog 2 tim och 10 min till strax norr om Köpenhamns centrum. :/ ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
acey! Din uträkning stämmer säkert om man är ensam på vägen, men kör man 30 över kommer man ikapp bilar hela tiden som skall passeras, och då blir vinsten inte så stor. Det tog mig exakt en timme till jobbet i början, när jag följde trafikrytmen blev den 1 timme och fem minuter. Jag kör ca: 100 mil per vecka, med kundbesök. BMW CS #5206 |
|
|
Precis som noe1mxr kör även jag mellan Lund-Malmö, (5,5-6mil) per dag, ingen längre sträcka men 335an gör uppgiften roligare. Blir lätt hetsig körning med hög förbrukning. Kanske ska testa en ljudbok som några av er tipsar om i ett försök att minska tempot. |
|
|
Pendlar sedan 5 år tillbaka Malmö-Köpenhamn, ca 13 mil per dag (6,5mil enkel). Ca hälften av denna sträcka utgörs av mycket tät kökörning på motorväg. Denna typ av bilpendling är sjukt tråkig även i en bil som BMW så jag tar numera snabbtåget där jag kan jobba och på så sätt slippa stressen och få mer gjort. Kör numera en mer entusiastbetonad bil på helgerna :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.