|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag undrar om någon vet hur man plockar bort ryggen på förarstolen, har nämligen fått problen med luftkuddarna som ska klämma ihop på ryggen. Jag hör att den pumpar men det händer inget. Cyberkenth | |
| På 3serien är det iallafall 2 plastpluggar under, där baksätespassagerarna har sina fötter. Dra ut dom så lossnar bakstycket ut och sedan ner. | |
| Tack så mycket | |
|
Hejsan! Har du komfortstolarna på din kärra? har precis bytt elmotorn + vajrar och grejerna som trycker ut kuddarna i min e60 2010 med komfortstolar. Väldigt dåligt konstruerat och de går inte att bara byta ut den trasiga delen utan man måste byta ut hela skiten och allt sitter nitat i stolen. Så du börjar med att ta bort baksidan på stolen de är bara dra ut övre delen sen dra dom uppåt efter de så tar du och lossar klädseln baktill så du kommer åt och se allt sen är de bara borra lös allting och nita tillbaka dom nya delarna! |
|
|
Ok, tack för svaret. Det verkar ju inte så svårt att ta bort baksidan på stolen. Tror också att jag har komfortstolar..... Är en himla massa inställningar på dom. Men det känns som om det bara är någon luftslang som har lossnat för pumpen går och allt annat funkar också till stolen. Cyberkenth |
|
|
Men kuddarna drivs inte av luft de är en elmotor med 2 vajrar till varje sida som i sin tur trycker ut stolen, min motor stod också och gick men ingeting hände de är gängorna i ställmotorn som rensas sen står den bara och slirar på ett ställe. De är bara byta hela enheten med motor och wire m,m |
|
|
Länk Del nummer: 4 är de som jag bytte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.