AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.479

Statusinformation från beställning till leverans

To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Hur mycket information är brukligt från ÅF efter lagd beställning? Jag fick en förmodad produktionsvecka (som nu har passerat) och en gissning på leveranstid. Sedan har jag inte hört nåt. Man vill ju inte vara för tjatig heller... Vad har ni för olika erfarenheter? Det gäller X3 i mitt fall.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Generellt är det väldigt dålig information från ÅF. Det ligger tyvärr upp till dig att "tjata". Jag minns att när jag skulle få min X3 så kunde man via chassinumret leta rätt på vilken båt den skulle fraktas på och så sätt veta ungefär när det landade i Halmstad.

Dra ett mail till din säljare och be honom kolla status.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Förstår din känsla, jag var nyss där! :) men det är bara att fråga din säljare. Sen hörde hon av sig när det var dags för leverans, 2 veckor tidigare i mitt fall! Så det var gött!
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Får göra det... Hur tidigt brukar man kunna få mer exakt leveransdatum?
Pe
36
Peter-71
X5 40d M-sport F15 beställd
När det fungerat hela vägen så har jag fått mina bilar ca 6 veckor efter produktionsvecka. När det strular så har jag fått vänta 2-3 veckor längre, då har bilen fastnat vid omlastning med båt till Halmstad eller så har transporten i Sverige strular. En gång berodde det på att bilen hade ett fel vid en kontroll en annan gång hade bilen fått en lackskada:-(

Peter
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Fick nu veta att min bil har status 165...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
USA till Bremerhaven - alltid något, den rör på sig i rätt riktning!

----
BMW CS/SC #6212
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
ÅF trodde senast vecka 1, kanske tidigare. Vad tror ni?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Nu har bilen tydligen kod 182 och ÅF tror på leverans senast v 50! Yay!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.