|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Behöver bromsbelägg bak samt varnare har någon tipps om vart man kan köpa det billigt ? | |
| Varnare finns på schmiedmann för mindre än hälften av BMWs pris, beställde i veckan.. | |
| Schmiedmann: Länk | |
|
Tack. Har läst lite att zimmerman är original klossar men på mina står det jurid . |
|
|
Jurid och Textar (samma koncern) har tidigare varit OEM-leverantör till bland annat BMW, om de är det fortfarande vågar jag inte svara på. Kolla även mister-auto.se Så länge du köper kvalitetsmärken som t ex. TRW, Bosch, Textar, Jurid, Ferodo etc. får du bra prylar och alla de märkena är orginaldelstillverkare (inom bromsar) till flera av de stora biltillverkarna i Europa. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan B Du kan visst detta med : ) |
|
|
BABA, vill du ha riktigt billigt köper du på eBay. Länk Min bil: Länk |
|
|
OlaO är det kvalitets bromsar ? Ser mer ut som budget bromsar |
|
|
BBAB, trodde det var just billigt du var ute efter. Tror att de är helt ok att ha bak. Men det finns bättre alternativ givetvis. Här har du ett riktigt bra belägg till ett mycket bra pris. EBC Ultimax. Dammar otroligt lite och håller väldigt bra. Rekommenderas starkt. Vi har haft dessa fram på familjens 530 och det ser rätt roligt ut om man kört ett tag utan att tvätta fälgarna. De bakre är svarta (originalbelägg) medans de främre är nästan rena ;-) Du hittar dem på engelska eBay för ett fantastiskt pris ca 360 kr inkl frakt: Länk /Ola Min bil: Länk |
|
| Tack dom verkar ok kan man köpa slitage varnaren där med ? | |
|
BABA, det har dom men där var de lite dyra tyckte jag. (22 pund) Har du e60 eller e61? Här finns till bra pris till e60: Länk Min bil: Länk |
|
| E60 | |
|
Hej, kan rekommendera att köpa här: Länk Har fungerat väldigt bra! Mvh Håkan |
|
|
Håkan, det är ett alternativ men de matchar inte priset tyvärr. Just på detta belägg skiljer dryga hundringen plus frakt. Länk Sen är det i ett större perspektiv bättre att handla lokalt givetvis, men skiljer det 30-50% har alla fall jag svårt att motivera mig till det. BABA, såg nu att du skrev e60 i rubriken...sorry för den frågan ;-) Min bil: Länk |
|
|
Köp inte för billiga grejor bara! Givetvis går det att hitta bra delar billigt men oftast hänger det ihop med kvalitén. Bromsarna fyller ju en viktig funktion. Mvh Håkan |
|
|
Håkan, EBC Ultimax rankar jag som ett bättre belägg än originalgrejor. Håller längre, dammar mindre, bromsar bättre, kostar mindre från rätt säljare ;-) Jag tror man får modifiera det gamla utrycket "Man får det man betalar för" med tillägget "på samma marknad". Som det är nu är svenska leverantörer långt efter. Mitt värsta exempel är när jag skulle byta stift i mina båda bilar alltså 14 tändstift. Mekonomen ville ha 210 kr st. Det tyckte jag var dyrt och fick upp ögonen för den internationella marknaden. Fick tag i stift från England. 65 kr st inkl frakt. Landade i brevlådan fyra dagar senare. Exakt samma tändstift, inte pirat, inte plagiat, inte budget modell. En besparing på 2030 kr och då behövde jag inte åka iväg och köpa dem heller ;-) Nu blev det lite off-topic men det jag menar är att lägger man en stund på att leta så finnar man bra grejer till bra priser. Min bil: Länk |
|
| Men dom broms belägen som länkades är väl samma ? den ena från svensk sida och den andra från England ? | |
|
Japp, exakt samma! Olika pris bara... Min bil: Länk |
|
|
Nu har jag beställt ola0 : ) allt gick på 542 kr klossar bak samt slitage varnaren när jag räknade på klossarna så blev det ca 360 kr men i slut summan i paypal blev det 403 kr samma med givaren blev 138 kr allt blev lite dyrare när jag godkände betalningen ! men det är endå mycket billigare än här i Sverige . Stort tack för hjälpen ola0 |
|
|
Baba, kvalitetsgrejer till lågt pris, det är så det ska vara! Har pundet gått upp lite kanske? Hade du svängt ner till Mekonomen hade det hela gått löst på drygt 1100 kr med deras billigaste belägg. Garanterat sämre än de EBC-belägg du nu kommer få hem. Lycka till med bytet! Min bil: Länk |
|
|
Köpte dom här klossarna EBC Ultimax - Engelsk högkvalitet för aktiv körning på gata För ren vardagskörning, mjuka och behagliga inbromsningar-ger lite damm Monterade på dem direkt började det tjuta när jag bromsade ..... tänkte vad fan? kollade i lådan dom kom med i där fanns 4 st fyrkantiga tejp bitar som kan skall klippa efter klossens form och klistra på ??? fick plocka av klossarna igen och klippa tejp bitarna till passformen men det var inte lätt , det finns uppåt böjda nitar på klossarna .blev inte jämt . Vad i hela friden skall kunden klippa och klistra och sen montera ! sämsta konstruktionen jag har varit med om varför kommer dom inte med skrik plattor från fabrik . Sista gången jag köper detta skräpp igen!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.