|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar ifall man kan eftermontera farthållare till en E61-07 LCI. | |
|
Jag undrar samma sak! Varit och tittat på en e61 LCI 530xd med helskinn, panoramatak, helljusassistans, GPS och allt möjligt lyx. Men ingen farthållare! Hur kan det vara möjligt? Jag trodde i min enfald att det tom var standard på nyare e61:or. Går det att eftermontera till rimligt pris, eller är det bara att se sig om efter en annan bil? |
|
| Konstigt att det finns farthållare i min e61 lci som verkligen är en riktig tomhylsa.. | |
|
Jag är nästan övertygad om att BMW har eftermonteringssatser för det. Priset har jag dock ingen aning om... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det blir till att slå en signal till Bavaria på måndag och se om de har någon lösning. Hade en förhoppning om att någon skulle kliva in och säga nått i stil med "Det där gjorde Benke på sin förra e61. Kollar länken för steg för steg." som det ofta är på detta finfina forum! Men det verkar klent på farthållefronten.... Är det bara jag som petar i farthållaren så fort det är mer än 200m mellan farthindren? |
|
|
Hej, För rena intresset skull googlade jag och landade i ett tyskt forum, där en frågeställare hade gjort den fysiska installationen (med spak), som tycks vara billig (€50 med begagnade delar) och lätt nog (eftersom kablar är seriemässigt förinstallerade) men sedan fastnat på inkodningen. Länk Kablar och kontaktstycke skall alltså finnas innanför klädseln, som man måste göra ett motsvarande hål i för spaken. Edit: senare ändrat länken. Den första upplagan ledde till trådens sida 2, vilket kanske förvirrade. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.