AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.201

Bil köpt hos BMW, trasig kabelstam upptäckt senare. Vad är brukligt förfarande?

Ja, som frågan lyder. Hur ska man göra vid ett sådant här läge? Hur skulle ni ha gjort?

Jag köpte min bil hos en BMW-återförsäljare för ungefär en månad sedan och använde inte bagaget just något de första veckorna. När jag började använda bagaget så upptäckte jag att fjärrkontrollen till centrallåset slutade fungera, likaså tappades de sparade radiostationerna mm.
Om jag öppnar och stänger luckan flera gånger så kan det börja fungera igen, men bara till nästa öppning.
D.v.s. de typiska symptomen för kablaget till bagageluckan. Med största sannorlikhet är nog kabelstammen färdig för rep/byte.

Dessa kablar är ju inget som kan helt plötsligt tvärt knäckas av, utan det är en ren utnötningsskada.
Så att dessa kablar var trasiga vid försäljningstillfället är nog tämligen säkert.

Vad tycker ni? Ska BMW-handlaren ta på sig en sådan reparation, eller kan han med rätt hävda något annat?

Vänd dig till återförsäljaren. Det ska gå på garantin enl min mening.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Så länge felet är ursprungligt (vilket allt är första 6-månaderna) och inte normalt slitage så ska de stå för det utan kostnad.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.