AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.068

Connected drive utan Navigator

fe
27
fedemåns
nuvarande:
520 dt xdrive -14
tidigare:
X5 3.0 d -08
Har fått riktigt bra hjälp på forumet med tillval till min nybeställda bil. Tyvärr finns ej utrymme för navigator. Har sett att man kan välja till connected drive utan nav (2.400 SEK). Vad ger detta egentligen?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
ConnectedDrive Services funkar inte utan 609 (Navigation Professional) eller ZNP (Navigationspaketet).
fe
27
fedemåns
nuvarande:
520 dt xdrive -14
tidigare:
X5 3.0 d -08
Som jag tolkar prislistan så står det att det i kombination med Nav pro kostar 3.400 och i kombination med Navpaketet kostar 0.00 Det verkar som att det går att få utan Nav - men frågan är vad det i så fall tillför?

Eller är jag helt ute o cycklar?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Enligt prislistan finns 6AK ConnectedDrive Services för 2400 kr. Det går även att välja i konfiguratorn utan att man väljer navigatorn.

Beställer man det tillsammans med 609 Navigation Professional kostar det 3400 kr av någon anledning. Det ingår i ZNP Navigationspaket.

Kollar man på bilden för 6AK i konfiguratorn så verkar det som man får bland annat följande:

- RSS nyhetsflöde
- Google local search
- Office
- Väder
fe
27
fedemåns
nuvarande:
520 dt xdrive -14
tidigare:
X5 3.0 d -08
Så tolkar jag det också. Ett bra sätt att pimpa tekniken lite utan att köpa Navigatorn/paketet. Behövs internet (för 1000kr) också för att google skall funka?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Nej jag tror inte att du behöver internet. Det är en separat tjänst med en browser.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Den officiella beskrivningen vad 6AK omfattar är enligt BMW:

a. ConnectedDrive Services (SA6AK)

- the special equipment option is the central unit to allow the further booking of individual services from BMW ConnectedDrive Services & Apps

- use of the service calls for identification of the vehicle and processing of the required information – data are subsequently deleted

- enquiries are transferred as necessary (as part of point of interest query) to service providers – data are subsequently deleted and are not forwarded to third parties

----
BMW CS/SC #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.