|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som har en aning om det är möjligt att montera den enklaste typen av AC i efterhand. Vad kan det i så fall kosta. Kan man göra det själv om man är händig. Tacksam för kommentar. /Håkan | |
|
Tja, allt går...! Men det lär nog kosta minst 20 tusen och vara bökigt! Det blir nog både billigare och lättare att sälja bilen och köpa en med AC! Mvh |
|
|
Jo jag jobbar på det, men den är ju fan inget värd utan AC och jag tycker bilen är kanonbra annars. Om det kostar 20 tusen känns det inte så viktigt, då sänker jag väl priset ytterligare. Tack för info. |
|
| Vad begär du? | |
|
En firma i Stockholm- www.celer.se, monterar AC för ca 15.500 Svenska Kr (kanonpris med Norske pengar ca 12.000 Nkr), ferdigt monterat, så sa han iallafall! Detta var til en 535i-89. Dock, dom monterar inget om sommaren, men den är vel snart õver tyvãrr. |
|
|
Jag har begärt 63 000:- Se annonns i börsen daterad 2002-08-07 520 Executive. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Delarna till en manuell AC kostar runt 12-13tkr sedan tillkommer montering runt 4-5 tkr. MVH Hasso |
|
Hasso, jag har för mig att jag såg en prisupg från BMW på monterad AC på ca 23lappar till e-36. Men hittar du någon annan verkstad kan man nog komma undan billigare. Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prisuppgifterna kommer från min kollega på Bil&Elservice i Örebro, de gör en del eftermontage, samt all nymontage åt Toyota(Yaris) då dess bilar inte är utrustade med Ac från fabrik.Kan också tillägga att BMW i Örebro inte är AC ackriditerade utan bilarna hamnar hos Bil& El. MVH Hasso |
|
Det är klart att BMW vill ha sin del av kakan och lägger på lite för att köra bilarna till en annan verkstad.....;o) Jag är inte 100% på prisupgiften då det var något år sedan jag hörde den men det verkar inte helt orimligt att BMW fläskar på lite mer vid denna typ av arbete. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.