|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster, Min E60i från 2004 varnar för Coolant level low så jag tänkte fylla i. Tidigare har en verkstad fyllt med blå (vet ej märke) och jag har biltemas blåa hemma. Vad händer om det varit andra grejer i bilen tidigare? Vad är nackdelen med blå mot röd kontra biltema mot bmws orginal? Tack för alla detaljerade instruktioner så inget går galet =) Allt gott We ride together - We die together | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Börja med att först kolla igenom följande trådar - där finns en del startmaterial angående glykol generellt. Följ gärna upp här om det fortfarande känns som det finns frågor som hänger kvar i luften. Länk Länk Länk Länk Länk |
| Far in på OK sen köper du deras.. Har fyllt i alla sorters färger från OK under 2 års tid å inte fan händer de nåt förutom att jobbet blir gjort. De ska liks tömmas en ggr/år. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, det är det som är problemet. Om man lämnar servar bilen till punkt och pricka exakt som BMW föreskriver så byts inte kylarvattnet - det är lifetime (enligt BMW). Det finns inte med bland servicepunkterna helt enkelt. För eller senare måste man byta kylare, vattenpump eller någon annan del av kylarsystemet så då byter man kylarvätska ändåså. Om man ska ge ett säkert och enkelt råd om man har BMW - håll dig undan från de som är röda, heter longlife eller g30. Dessa är ofta av typen OAT och detta använder sig inte BMW av. Är det bara upptoppning så kör med säkra kort, tex vanlig etylenglykol eller det allra säkraste - Castrol Antifreeze NF (den är blandbar med alla glykoler som BMW har godkänt). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.