|
|
|
|---|---|
|
Kanske vore nått, ser ju ganska ballt ut iaf :D Länk | |
|
Säjs vara bättre än de LED ljus jag har på bilen, som redan de är många gånger bättre än Xenon. Hela konceptet med i8 ser spännade ut. |
|
| Helvete man har inte hunnit får sina LED innan de är inaktuella... :) | |
|
Laser är sinnessjukt starkt! Där har inte LED mycket att komma med. Dock är ju bara laser starkt i en smal stråle, och de kräver en del kringutrustning för att kunna breda ut ljusbilden vilket syns i länken. Dags att begrava xenon snart?! |
|
|
Undrar hur mycket det kommer att blända, redan dagens xenonljus bländar ju så det räcker. BMW CS #5206 |
|
|
Är ljusbilden exakt är styrkan inget problem. Det du stör dig på är till 90% säkert fulkonverteringar av halvljus. ------- //Lövet |
|
|
Problemet är ju att ljusbilden är inställd efter en rak väg, kör man i backkrön eller vänstersvängar, bländas man ändå BMW CS #5206 |
|
|
Christer: Kolla in den här filmen: Länk |
|
|
Grymt bra, behövs nog nåt sånt med laserbelysning. Jag skulle också kunna tänka mig någon vidareutveckling av IR-belysning som sitter på vissa övervakningskameror. Kameran ser bra i totalt mörker, men människan ser ingenting, mer än ett svagt rött ljus från IR-belysningen. Framtiden är snart här! BMW CS #5206 |
|
|
Nu med film: Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Lite mer om BMW:s laserstrålkastare: Länk | |
| Imponerande och i en perfekt värld (väderförhållanden) kanske men hur fungerar det på vintern och när kameran blir skitig, för det blir den! Vet inte om jag skulle gilla att bli ¨belyst¨på sidorna som på filmen om jag kör framför, kan vara störande. Mvh | |
| Häftigt! Undrar om de hittar ner i F30/F32 facelift eller nya 5-Serien. | |
|
3-serien får nog nöja sig med vanliga LED vid facelift. Nya sjuan borde bli först ut bland "vanliga" modeller innan det trillar ner till övriga. Det känns bra med dubblerad räckvidd på helljuset, tycker utvecklingen annars mest handlat om vitare ljus och ljusbilden runt och precis framför bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.