|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara dela med mig av www.streetperformance.se 's höst rea på coilovers! Fram till den 15e Dec. Passade på att köpa mig ett par D2 coilover Sport Modified till min Bmw E60 545i -05 Gick på 6300 kr MED frakt! Håll till godo gubbar och damer :) | |
| Hittar inte edit knappen.men här är länkLänk | |
|
Hej BMW-vänner! Vill bara berätta om det årliga erbjudandet som Street performance har på D2 coilovers fram till 15 december. Ifall nu någon går i valet och kvalet att köpa en uppsättning coilovers så är detta ett väldigt prisvärt alternativ. Själv tänker jag beställa denna gången! |
|
|
En mycket intressant recension av en uppsättning D2 coilovers som varit monterad året runt i 8 år. För 6 tusen kronor verkar det vara schysst kvalité. Länk |
|
| Samma "deal" hos raidopower.se, några hunkor billigare har jag för mig. K-Sport & D2 är likadana prylar, tillverkas i samma fabrik, men har olika färgsättningar. Jag har K-Sport på två bilar, & D2 på en. Nöjd, men då är mina bilar "garage queens" iofs :D | |
| Länk | |
|
Hej Dawwe och tack för informationen. De ser ut att ha exakt samma erbjudande där med samma priser, så det beror på vilken färg man gillar alltså :) Då borde du vara nöjd att se hur de ser ut efter så många år. I många trådar har man ju läst om att billiga coilovers rostar fast första säsongen och sen inte går att justera någonsin mer, men detta bevisar motsatsen tycker jag. Vilka topplagringar kör du med på dina ögonstenar? |
|
| Jag har Street till samtliga, med pillowball fram. Ja, det kan "klunka" ibland på riktigt dåliga vägar med större "potthål". Pris/prestanda förhållandet är gott. Ja, det finns mycket bättre prylar. Men, nytt komplett för ca 6000 kr är svårslaget. Jag har även monterat nya original på en bil absurt dyra prylar för runt 50', men även Bilstein B12 på en annan för runt 11' beroende på att man "måste" köpa nya topplagringar, underlägg mm. Kan inte säg att dessa markant dyrare prylar upplevs på annat sätt än "kina prylarna". Allt är "stötigt", men det skall ju vara så :D. | |
| Jag har dock monterat skydd runt mina pillowballs fram, i form av en avklippt diskhandske som träs över så att säg. Skyddar gott från vattensprut osv, förlänger gissningsvis livslängden, o minskar risken för att det skall kärva pga smuts som hamnar där man inte vill ha det? | |
| Stort tack för att du delar med dig av sådan info! Jag kommer nog köpa med topplagring med kullager och utan camberjustering, men så har jag ingen sådan fin prestanda bil som du har fyllt hela ditt garage med ;) | |
| Den med det du kallar "kullagring" är just "pillowball", dvs man kan justera camber. Alternativet är att välja en OEM-lik med "gummi lagring". Lägger man till några 1000-lappar (2-3?) kan man få en främre topplagring med möjlighet att juster både camber och caster. Bak sitter det OEM-liknande lagringar på mina, dvs "gummi lagring". Jag tycker man skall köra på pillowball fram, visst det kan klunka lite under ogynsamma förhållanden, men inget som stör. Tänk på att ställa in dämphårdheten INNAN montering, speciellt bak (generellt så brukar man behöva slita ut hatthyllan för o komma åt topplagringen bak). Fram kan man ändra hur ofta man vill. Jag kör mina kit i "mitten", typ 15-18 klick både fram och bak. | |
|
Aha då kanske jag missförstod. Det står nämligen följande för D2 coilovers: "Du kan välja en topplagring som heter (R), denna topplagring har ingen pillowball konstruktion utan har ett kullager och saknar då camberjusteringen. Detta val är för dig som vill ha en topplagring som liknar en originalbil och är underhållsfri tillskillnad ifrån en pillowball konstruktion." Det är en vanlig gummilagring med andra ord. Ha en trevlig dag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.