|
|
|
|---|---|
|
E39 528iaT -00 Kupéfläkten har fått för sig att alltsomoftast bara sluta gå ett tag, för att sedan funka korrekt igen. Jag har bytt slutsteget innan, då den rusade okontrollerat. Efter bytet var allt ok ett tag. Även kollat med och utan kupéfilter. Samma sak. Jag inbillar mig att det låter som om ett spjäll slår ner när den slutar blåsa. Kan det vara så? Vad är det isf för spjäll och hur kan jag fixa det? Eller ska jag fokusera på annat, isf vad? Tack på förhand. | |
|
Kan ju vara klimapanelen som spökar. Brukar finnas för en 5-600 på skroten, eller om du har någon polare du kan switcha och testa. Jag hade konstigheter med fläkten och det var just klimapanelen. I mitt fall är det väldigt praktiskt då vi har två e39:or i familjen. Brukar ofta låna delar och testa;-) Min bil: Länk |
|
|
Aha. är den krånglig att byta? |
|
|
Närå, panelen är bara intryckt. Jag har för mig att jag hade ur stereon för att trycka ut den bakifrån. Kanske det går att ta bort mugghållaren och komma åt. Går säkert också att försiktigt bända framifrån men man vill ju inte skada grejerna. Min bil: Länk |
|
| Ok. Tack för tipset! | |
|
Satte mig i bilen nu och ser att följande får bli ordningen: Ur med mugghållare, tryck sedan ur panel med sätesvärmen, sen kommer man lätt åt att trycka ur klimapanelen. Detta hade ju du sett själv men man vet ju aldrig om någon annan kan ha nytta av detta nångång ;-) Min bil: Länk |
|
|
Kanon :) Blir att försöka få fatt i en sån. Tack igen. |
|
|
Hade samma problem med e36:an för ett par år sedan. Böt en kondensator på moderkortet. Kondingen kostade typ 5 kr på Elfa. Fick löda bort den gamla och löda dit den nya. Sen dess har kliman fungerat klockrent. Här är den suveräna DIY Länk som beskriver alla steg för e36. Är nog liknande på din e39:a. |
|
|
Sry här är länken Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.