AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.779

Bilpriser.se, stämmer priserna?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hm, min E39a med 12600 mil / snart 10 år, Touring M-sport skulle jag alltså få 71 800 - 79 800 kr för till en privatperson. Det låter närmast för högt. Iofs skulle jag aldrig sälja en E39a men ändå. :)
Jag har ingen bra koll men trodde att bilpriser skulle ge en hyfsad fingervisning. När jag kollat på Porsche 997 pdk så har bilpriser angivit priser på ca 700-800 kkr för bilar som prissänkts till närmare 500 kkr utan att bli sålda. Så mitt enda vettiga prutalternativ har motarbetat mig i ett köp :)
Däremot när jag skulle köpa ut 535xd från bolaget så värderades den som en lyxbil av rang. Som tur var kunde en BMW återförsäljare värdera den som en gammal bil som den är från 2012 ;)
Så på dom bilar som varit intressanta för mig har bilpriser legat långt över vad jag tycker är verkligt värde. Men vill någon köpa min 535xd för bilprisers pris så kan den hämtas nästa vecka :)
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Gjorde en slagning på mina bilar. E46:an hamnade på 40-47 kkr och 911:an på 245-257 kkr. Torde stämma ganska bra, give or take....

Däremot hade jag ett försäkringsärende för några år sedan på en riktigt udda entusiastbil, en Opel Speedster. Där var Bilpriser ganska missvisande. (Jag kommer inte i håg exakta siffror, men jag begärde typ 185 kkr av försäkringsbolaget för en snabb och smidig inlösen. Försäkringssnubben kollade Bilpriser och erbjöd mig 160 kkr. Jag begärde av Handelskammaren särskilt utsedd värderingsman som sade 192 kkr!

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Kollade kvd och deras listpriser (=begärt pris i handeln) dom anger vid auktion. Och dom ligger i flera fall (BMW 3-ser) en bra bit över bilpriser.se.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.