AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.728

Varför startar inte bilen? E61

Jag bytte i helgen startmotor på min 530xD E61.
Då batteriet inte räckte till för att starta bilen efter startmotorbytet så kopplade jag på ett hjälpbatteri och bilen startade direkt.
Sedan satte jag bilen på laddning och fick mitt batteri fulladdat, men efter det startar inte bilen. Motorn går runt som den skall men den tänder inte/får bränsle.
Vart tycker ni jag ska börja felsöka?
Är det någon som har säkringsschemat på svenska, min är importerad så jag förstår inte exakt vad de betyder.
Hej, undrar om du fått ordning på bilen för jag har samma problem? Motorn går runt men den startar inte.
Dieselpumpen i tanken går men inte den på motorn, har kollat alla säkringar jag hittat. Bilen funkade innan byte av startmotorn men kan nåt blivit förstört när vi använt startkablar, satte dom inte på batteriet utan fram vid motorn?
dr
25
drmackan
X1 2.0d Xdrive -09
Opel Astra H -05
Bil? Felkod? Kan det vara immobilizern, EWS som bråkar? Den verkar hamna i osynk av konstiga anledningar tex när man försökt starta x flera och dränerat batteriet, man kan synka den med DDE/DME med tex INPA

mvh

Markus
Stämde bra de och tack för hjälpen, felkod 4A63 EWS tampering fick fara till BMW och fixa det.
Är intresserad av något diagnosverktyg och program så man kan fixa sådant själv och slippa biltransport och onödiga verkstadsbesök.
Bilen är en 530xd -06 om det är nån som kan rekommendera nåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.