AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.000

325 e36 cab startar inte efter motorbyte?

ho
1
holmer11
525IA Touring -01
325I CAB -94
som rubriken lyder så startar inte bilen efter motor bytet. det är en 325 e36 cab -94. Motorn som jag bytt till är från en 525 e34 -94 som jag flyttat oljetråg och motor fästen på.
Allt gick jättesmidigt att flytta över och stoppa tillbaka motorn, jag använde kabelhärvan som va i bilen och allt passade. men när jag fått ihop allt och skulle testa om motorn gick runt så klickar bara startmortorn. Det låter som att drevet åker ut men den snurrar inte! start motorn är provad och den funkar som den ska men när den sitter på plats så snurrar den inte. Motorn dras alltså inte runt.

Det är start spärr i bilen och jag funderar om det kan ha något med det hela att göra,
är tacksam om någon som har varit med om liknande fenomen eller om någon har tips eller förslag på vad felet kan vara eller i vilken ände jag ska börja felsöka.

MVH Fredrik

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Första täcken på att batteri är urladdat om man hör endast ett klick ljud utan att något snurrar.
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Går motorn runt "förhand"? Tänkte om det runnit in vatten eller bensin i nån cylinder eller nåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.