|
|
|
|---|---|
|
Skall sätta turbo på min bil, ska beställa ett grenrör, men vet inte riktigt vad min turbo pallar, turbon har jag plockat ifrån en saab 9:5:a års98:a betekningarna på den är, Garret S/N AK00804A P/N 452083-19 C/N 9146051 vad står S/N P/N C/N för,någon som vet?!vad klarar detta aggregat i Hästkrafter | |
|
S/N brukar betyda serienummer (individnummer) P/N brukar betyda produktnummer (artikelnummer) C/N ? Mvh |
|
|
S/N brukar betyda serienummer (individnummer) P/N brukar betyda produktnummer (artikelnummer) C/N ? Mvh |
|
|
Turboaggregattet heter TB25 ! Länk |
|
|
Är det inte ett sådant som sitter i saab turbosar på 80talet? RWD? Ja tack! |
|
| tror jag inte, tog de från en saab 95 från 98 | |
Erneland |
Jag använder en turbo från SAAB 9-5 .. och den heter GT17 .. Det aggregatet sitter på 150/170/185 hk varianterna.. Är det till salu så är jag intresserad... bygger dubbelturbo på BMW 02:a .. |
|
Detta enl gik:s katalog: Saab Griffin 2,3 B 452083-19 Fast Griffin finns ju både 9000 och 9-5. För att saker ska gå fort måste det få ta tid! |
|
|
Tror den klarar av max runt 250 hk.. För att saker ska gå fort måste det få ta tid! |
|
|
C/N är Saabs artnr. e30cab>> Du har inte några bilder på turbon? Verkar lite skumt att en turbon som du plockat ifrån en 9-5 har det artikelnumret på turbon som hör till en 9000(?).Har avgashuset runt eller ovalt inlopp? Och hur ser kompressorinloppets anslutning ut? svinfint>> 9-5Griffin turbon har avgashus och grenrör i ett så den är rätt lätt att skilja ifrån en turbon till en 9000Griffin. Mvh TD04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.