|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil är otroligt seg går knappt framåt fick fram en felkod p14a7 men kan inte riktigt förstå vad felet är på svenska? Någon som vet? Handlar om bmw e90 320d 2006 Tacksam för svar! | |
|
Jag googlade och fann: P14A7 DPF -Flow Resistance too High Jag gissar på att ditt partikelfilter är igensatt. |
|
|
Hur långt har den gått? Om det är filtret som är tätt, montera loss från avgassystemet, blås rent filtret med tryckluft bakifrån och lägg in i en ugn på 650°C i 5h. Montera på igen och var glad. Innan detta görs, prova först att köra med bilen (även om det går segt) rejält långt så den blir riktigt riktigt varm. Bilen borde bränna rent filtret hyfsat med hjälp av post injection. Mvh |
|
|
För att förtydliga.. Kör motorväg, jämn fart, jämn gas. Farthållare är bra, på femte växeln i 110km/h. Funkar inte att köra som en biltjuv på kurviga vägar där förhållanden ändras hela tiden. |
|
|
Dessvärre har jag ingen ugn att ha den i.. Finns ingen annan lösning? |
|
|
Du kan montera loss och blåsa rent med tryckluft. Du får då bort allt löst men det som finns i keramikens porer sitter fortfarande kvar då det måste brännas bort. Du känner ingen med nån industriugn du kan låna? Jag har ugn på jobbet som vi använder för just detta... Kan du få loss filtret och skicka till mig så kan jag göra det åt dig. |
|
|
tyvärr gör jag ju inte de... fungerar inte kemikalierna man kan blanda i tanken? vart sitter filtret? |
|
|
Nej, inga kemikalier fungerar. Det enda som funkar är värme. Det sitter längs med avgasröret. |
|
| Kan tillägga att jag köpte en flaska medel av Mekonomen som var för igentäppt partikelfilter och har nu kört en bit med de i tanken och bilen går som den ska igen! :)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.