|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en bmw 325 i -08 som gått ca 5000 mil och oftast går den helt felfritt, men ibland när jag startar bilen och kör iväg så skakar bilen och växelspaken och det går ryckigt på varje växel när man släppt kopplingen, men stannar jag och startar om bilen så går den klockrent igen, detta händer lite då och då och inte bara när bilen stått kallt. Vad kan detta bero på? | |
| Låter som den inte går på alla,men tänds ingen motorlampa när den blir skakig? | |
| Jasså? Nej den lyser inte . Men det händer inte jätte ofta men nån gång då och då. Hade bara varit intressant att veta vad det kan bero på, den servades förra året så. | |
|
Har du kortkört före du får skak vm dom gillar inte att gå bara en kort stund å sedan stängas av menar bara om du flyttat bilen en liten bit å fimpat dom får soppa som fan vid start så då brukar det va kvar sen förra start tex över natten med nån cyl borta som följd. |
|
| Gå in till bmw och kolla så att den har fått tändspolarna utbytta. De går igenom spridarna också. De har/hade en aktion på detta tidigare i år, eller så är den från förra året. Jag tippar på att dina tändspolar är kassa. | |
| Tackar ska kolla detta. | |
|
hade likadant på min innan jag fixa nytt "insug 330"... han på mek sa att spjället kan krongla om man kör ofta korta sträckor .... tydligen på 330 så har man 2st en för lite o andra öppnar på mer gas ... vet ej hur det är på din men min är en ner trimmad 330 med ett spläll org iaf tror alla 3.0l 325 är så om inte ge gärna info |
|
|
Kollade upp felet hos BMW. de Felsökte och det visade sig att Bilen misständer på cylinder 3. Måste byta spridare, tändspole, lågtryckssensor och även Uppdatera styrenheten med ny programvara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.