|
|
|
|---|---|
| Nyss monterat vinterhjulen som vi kört 700mil på ifjol. Hunnit köra 100mil denna säsong och plötsligt tar styrleden i fälgen!?! Inte kört på nått eller i någon stor grop... Vad är det som är fel? | |
| Är det vid fullt rattutslag vänster? | |
| Efterdragit hjulbultarna? | |
| Höger sida, konstant. Efterdrage och kan inte känna nått som glappar. Vrider jag leden går den fri men när själva leden tippar framåt lägger den sig mot fälgen.. uppkom från klarblå himmel... | |
|
Vad har du för fälgar? Är det rätt dimension? Är ET rätt? På 530d kan man inte ha mindre än 17" på grund av bromsarna. Jag skulle gissa att de använder samma styrleder och uprights så det borde inte vara problemet så länge du har fälgar som är kompatibla med original. Kan hjullagren vara slitna? Stort glapp i styrleden? cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
ja har en 525d -08 lci m pak. och 16" PASSAR INTE! 525d LCI MED m-paket har de större bromsarna fram som en 530d. jag kan ej ha mindre än 17" på min 525d lci... |
|
|
Men han körde ju på samma hjul ifjol utan problem... För övrigt så kör jag 16' på en 525d lci med m-paket utan att det tar i nånstans. |
|
|
Det är en 525d 2008 Lci med m paket.. 16" originalfälgar 5 eker med et20. Tror mig hittat felet, höger styrled tar men inte vänster.. höger går sjukt mkt lättare i leden så antar den är slut. Beställt en ny och hoppas det är felet, hjullagret verkar ok, har ca 5mm till godo på vänster sida. Som skrivet har det funkat ca 1000mil.. Men lessnat så är på jakt efter 17", synd bara då det sitter nästan sprillans nya nokkian hakka 7 på dessa fälgar.. Det är själva omfattningen på styrleden som tar i fälgen, inte mkt men 2mm från frigång.. |
|
|
Har med en M525da-08, där vinterfälgarna är 16". Inget konstigt där. Mvh Jonas B |
|
| Då är du den första M525d lci med 16" ja hört | |
| Problemet satt i att styrleden var slut, bytt styrled (hela styrstaget) och nu funkar det fin fint med ca 5mm frigång.. | |
|
Jag har kört 16" på 525d lci utan problem. Att det skulle vara andra bromsar på M-sport ställer jag mig tveksam till. Då skulle det stå i utrustningslistan. BMW bjuder inte på något man kan ta betalt för... ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.