|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så bär det eventuellt av mot Örebro för en titt på denna bil Länk vad tror ni om denna bil? 12 000 mil på 25 månader tyder på pendlarbil? Det är en trevlig utrustninglista som faller oss i smaken. den stora frågan är, hur är denna bilfirman? Jag har sökt lite på Google och det är väldigt delade meningar. Jag vill inte dra alla över en kant, men Örebro verka vara känt för mycket buffel o båg The sound from a big M :) | |
|
Vet inget om bilen, men har du läst senaste senaste bloggnoteringen av hasso? Han kanske har mer info om bilfirman ifråga. ///Stefan |
|
|
Jag känner till firman en del och de är auktoriserade Peugot handlare. Inga som håller på med något systematiska dumheter i alla fall men de verkar ju blivit lurade av inbyten åtminstone en gång. ------- //Lövet |
|
|
Stefan85. Ja jag har läst det, ska dra iväg ett pm till han. lövet. Ja så långt var jag med, tragiskt när folk bedrar ärliga! The sound from a big M :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tycker det är bra jävligt av en MRF och Auktoriserad märkeshandlare att försöka kränga en rejält mätarskruvad bil 2 ggr utan en blinkning av ärlighet. De sjönk som en sten anseénde. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den är inte till salu längre av dem. Vet du vad som hände med bilen? ------- //Lövet |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De sålde den först till en privatperson i våras efter att bilen stått sedan förra hösten, de visste inte då att den var skruvad gissar jag. när denna person skulle byta in bilen hos en annan firma, kollade denna firma upp bilen såg att den hade haft 4 ägare Innan den sattes i trafik och att den var rejält skruvad. De åkte tillbaka med bilen erbjöds sig att behålla bilen om de fick 30.000 i kompensation för ägaren gillade bilen ändå. Nope. Jag åker och tittar på bilen för den är tungt rustad och ser fräsch ut och gillar den vid första ögonkastet men med facit i handen lite för fräsch för att rullat 13500 mil. Inte ett ljud från bilförsäljaren om detta som för övrigt äger en kanonfin M3 E30 som stog i hallen.Länk. Kollar med förra ägaren, Glöm den bilen det finns en anledning till att den är återlämnad svarade han. Fick en halvtimme efter det utdraget från BMWs databas 28700 mil 2009/12.. Informerade Jonssonbil om vad jag visste och att jag hade full koll på bilen. De säljer bilen till en handlare utanför Borlänge. Handlaren får ett mejl med utraget från BMW data bas bilen är återlämnade i förrgår till Jonsson bil. Får väl se vad som händer, de ska få ta smällen för detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso: tyvärr så blir jag ej förvånad över hur fula försäljare det finns idag. Mina misstankar ökar drastiskt, det gäller att ha ögon och öron på topp när vi åker dit. Jag kan tycka att bilen vi är intresserade av är lite "billig". Visst, 12 000 mil plockar ner priset. Tror du vi har någon nytta av en carfax? Om det stämmer att det är en ägare på bilen så borde man få fram mycket information om jag kontaktar han kanske..? Bilen har varit i trafik i 25 månader, hinner man köra mycket mer än 12k mil på den tiden? The sound from a big M :) |
|
Det är alltid bra att ta ett snack med tidigare ägare innan man handlar bil på en bilfirma. Kan ju vara nått som gjort att han bytt in bilen tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bara 1 privat ägare född -48 | |
|
En annan fundering som är OT. Men jag har en uppsättning dubbdäck på bmw originalfälg liggandes. Michelin x-ice 205/55-16 som satt på min gamla e46a. 2 av däcken är nästan nya och de andra 2 har knappt gått en säsong. Prisförslag? Jag kunde släppa de för 5000, men min gamle far tyckte de var lite väl billigt. The sound from a big M :) |
|
|
Har svårt att tro att du får mera än så för 16" hjul till en äldre bilmodell. /Anders |
|
| Precis. Jag beställde nya dubbade Nokian på alufälgar i den där dimensionen för 7800:-, hemkört, balanserat o klart.. | |
|
Hej igen. En liten statusuppdatering angående 535an. Bilen var så fin som de lovat så det blev affär. Tyvärr så var det 3 hack i huven... säljaren "visste inte" om dessa, Hmm jaja farsan var nöjd ändå och tog bilen. Huven ska repareras snarast Jag blev så imponerad av nightvision!! Riktigt häftigt, skulle dock aldrig beställa det på en ny bil då jag tycker det kostar mer än det smakar. Ett litet minus-- jag trodde bilen skulle sparka på lite bättre. Blev lite besviken. Men helhetsintrycket är mycket bra!! :) The sound from a big M :) |
|
| Får man fråga vad prislappen hamnade på? =) | |
|
Basilika. Fråga får man alltid! ;) Strax över 300. Otroligt mycket bil för pengarna. Känns mer motiverat än att lägga 300 på en nästan ny v70 Ska jag intressant att se hur bra den står sig mot M3an i sommar, jag tror det blir jämt 100-200 The sound from a big M :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.