|
|
|
|---|---|
|
Har en e91 330i och är 14mil hemifrån och ena bakoket ligger på så skivar blir röd, något tipps på åtgärd skulle uppskattas Med vänlig hälsning, Billy | |
|
Prova att motionera igång oket: Använd en skruvmejsel eller polygrip för att pressa beläggen bort från skivan. Pressa sen tillbaka beläggen med bromspedalen. Om kolv eller glidbultar rostat fast kan det lösa problemet åtminstone temporärt. |
|
| Hade samma problem med min Passat... För min del funkade det att köra fram o tillbaka typ 5-6 m ett antal gånger (utan att använda bromsen för att stanna...) o då släppte det...Man märker när det släppt då bilen inte stannar lika tvärt... | |
| Tacksam för snabba svar ska prova detta | |
| Vart i sverige befinner du dig? Finns det ingen breakdownlista här på forumet? ..jag hade för övrigt samma problem med min 1952 bubbla när jag körde hem den till kiruna från vimmerby ;) | |
|
Hur gick det med bromsproblemet ? mvh |
|
| Jo det gick kanon, motionerade kolven och flytoket med hjälp av en skruvmejsel och lite våld:) körde hem utan problem, har inte hunnit riva oket än men kan uppdatera tråden när jag vet orsaken | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.