AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.848

Funderar på en 750Ld

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Kollade lite på Mobile.de för skojs skull och hittade en -13, 750Ld för "endast" 76 000Eur. Jag inbillar mig att en L är alltid mer eller mindre maxad med utrustning, (denna har ex komfortstolar även bak) så de borde vara rätt kul. Funderar dock på om en L kommer att kännas som att dra runt en långtradare? Den är visserligen bara 30cm längre än ex X5 eller en vanlig 7:a, men kommer det att upplevas som långt?

Tror ungarna skulle älska en L. :)
Klart man ska ha en L om man köper en 7:a. Tror inte att den upplevs annorlunda körning än en vanlig 7:a. Lite svårare att hitta plats vid fickparkering bara.

Intressant modell förresten, visste inte att den fanns. Vad är det för motor i den? Samma som i M550d?

Mvh Johan
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Tycker mig ibland ha sett att L är topputrustad i baksätet men inte nödvändigtvis alltid topputrustade fram. Inte alltid komplett med nightvision, lane change, lane warning, adaptiv farthållare, HUD osv osv.
Robert du får en härlig bil verkligen, framförallt med M50d motorn som är samma som i X5 M50d och M550d. En fantastisk motor där dieselhatarna verkligen fått något att bita i. Problemet är väl värdeminskningen, men den har ju snart redan halverats i priset ovan så du borde kunna åka hyggligt värdemässigt. Problemet kan dock vara den dagen du skall sälja så är marknaden liten jämfört med motsvarande X5 ex vis. Vad har den för spec annars?

/Anders
Ro
972
Robert J
Nu är det inte riktigt dags än att byta men man måste ju hålla sig uppdaterad! :)

Misstänker att det inte går att få M-paket på en L, men det kan jag nog leva med. xDrive verkar vara standard också på 750Ld. Motorn bör vara samma som i M550D då den är specad till 381Hk. 0-100 skall visst gå på ca 4,9s och det får man väl anse vara OK för en sådan kryssare.

Jag är medveten om att den dagen man skall sälja den så kommer man att kriga mot 5-series så den kommer att ha en begränsad kundgrupp, men när den redan tappat nästan hälften på 6 månader kan man leva med att den tappar 50% till på 4-5år. Får man ungefär samma som för en 535d så har resan dit vart rätt angenäm. :)

Detta ex hade rätt gott med utrustning vad min halvdana tyska kan se. Tyvärr hade de inga bilder som liknade något men initialt känns det som en sådan absolut kan bli aktuell när det blir dags.

Saphirschwarz met.
Exklusivleder Nappa mit erweiterten Umfängen Venetobeige
B216 Servotronic
B223 Elektronische Dämpfer Control (EDC)
B229 Dynamic Drive
B248 Lenkradheizung
B249 Multifunktion für Lenkrad
B2M8 19" BMW Individual LM V-Speiche 228 I mit Mischbereifung
B302 Alarmanlage mit Fernbed.
B316 Heckklappenbetätigung, autom.
B322 Komfortzugang
B323 Soft-Close-Automatik
B356 Klimakomfort Verglasung
B358 Klimakomfort-Frontscheibe
B3AG Rückfahrkamera
B403 Glas-Schiebe-Hebedach, elek.
B415 Sonnenschutzrollo für Heckscheibe
B416 Sonnenschutzrollo f. Heck- u. Seitenscheibe, elek.
B456 Komforsitze, elek.verstellbar mit Memory
B459 Sitzverstellung, elek.mit Memory für Fahrersitz
B460 Komfortsitze im Fond elektr. Verstellbar
B494 Sitzh. für Fahrer und Beifahrer
B496 Sitzh. für Fondsitze
B4B8 Edelholzausführung Nussbaumwurzel mit Intarsien
B4M8 BMW Individ. Fond-Leseleuchte
B4NB 4 Zonen Klimaautomatik
B4ND Instrumententafel lederbezogen
B4NF erweiterte Fondklimatisierung
B4U2 Fahrerlebnisschalter incl. ECO PRO
B4UR Ambientes Licht
B508 Parktronic
B520 Nebelscheinwerfer
B522 Xenon-Licht
B536 Standheizung mit Fernbedienung
B552 Adaptiver LED-Scheinwerfer
B5A1 LED-Nebelscheinwerfer
B5AC Fernlichtassisten
B5AG Spurwechselwarnung
B5AT Driving Assistant Plus
B5DL Surround View
B609 Navissystem Professional
B610 Head-Up Display
B612 BMW Assist
B614 Internetzugang
B616 Online-Plattform
B654 DAB Tuner
B677 HiFi-System Professional DSP
B6NF Music-Schnittstelle für Smartphones
B6NL Handyvorbereitung mit Bluetooth+USB+BMW Assist
B6NR Apps
B6WB Multifunktionales Instrumentendisplay
B776 Dachhimmel in Alcantara anthrazit
B785 Weisse Blinkleuchten, Individual
B7R7 Innovationspaket
B7RS Comfortpaket
B8TH Speed-Limit-Anzeige

Länk
Ja det är väl bara M-sport. night vision och fond Entertainment som saknas. Sen bör det vara iaf 20" hjul på en sån här kärra. Köpte för flera år sedan i ett par omgångar 760 Li från Tyskland som jag gled omkring i några månader och man åker ju minst sagt kungligt. Den här ovan drar ju dessutom bara hälften mot en 760. Motorn M50d är underbar. X5-an gör 0-100 på 5,4 sek vill jag minnas. En riktig dieselracer!

/Anders
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Tjusig bil! Som sagt, 20" är nog ett måste. Nightvision är kul att ha men givetvis ingen nödvändighet.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
L versionen är "bara" 12cm längre än standard versionen som är 507cm.
M-sport finns iaf på L andra motoralternativ.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har en 750Li 2009 med mycket snarlik spec som den ovan, dock med NightVision, Fond Entertainment som extra godis :-)

Körmässigt är det ingen skillnad mellan en i och en Li tycker jag. Utmaningen är när du ska parkera. Den är bred så vanliga p-platser är inte så kul. Längden ställer till det av samma anledning men det stör mig inte då jag ändå alltid ställer mig på platser längst ut eller längst bort.

Underhållningen bak uppskattas stort av hela familjen. Barnen för att dom kan titta på olika filmer och få ljudet via ir-hörlurar, vi vuxna för vi dels slipper tjatet om "när är vi framme" dels för att vi kan lyssna på det vi vill där fram. Perfekt lösning helt enkelt :-D

Personligen tycker jag det skumt ut med en långlimo med M-paket men det är ju en uppfattning som skiljer från person till person.

Jag har dubbel uppsättning 19-tum så bilen ser likadan ut oavsett om det är sommar eller vinter, tycker jag är snyggt, större ja jo men det behövs inte i mina ögon. Men det beror på vilken uppmärksamhet man söker.

Dom väcker uppmärksamhet kan jag bara tillägga....

Niklas

Fransosen
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Är själv i planeringsstadiet för att köpa F01/F02 och nått som jag mer eller mindre har på min kravlista är Aktiv styrning (fyrhjulsstyrning) då det helt förvandlar bilen, känns otroligt agil och smidig trots det rejäla formatet. Därmed går X-drive bort för min del då det inte kan kombineras med aktiv styrning.

M-paket finns på både korta och långa, och är nog ett tillval som påverkar andrahandsvärdet (som på alla andra BMW) dock är det inget som tilltalar mig, känns lite fånigt med M-paket på en stor lyxlimpa.

Har även noterat att det kommer att bli trångt i garaget då dom är rejält stora även jämfört med E38an som trots allt är en stor bil.
Någon som vet om el-infällbara speglar är std, kommer inte in i garaget med speglarna ute.

Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Håller med om att M-paket känns lite nössigt till en 7-serie.
Aktiv styrning är mumma!
Ro
972
Robert J
Vet inte om M-sport är lika avgörande om man väljer en L, känns som att en limmo kan man lika gärna ha en massa krom på.

20" lär det säkert bli. Har 18 och 19 på 520n och det redan på den ser 18 lite pluttigt ut.

Night vision känns inte som något jag kommer att leta och för mig är mer xDrive ett krav än integralstyrning även om det hade vart trevligt. Hade AS på 535d och det gjorde den otroligt smidig i stan.

Fond entertainment är naturligtvis på listan då det kommer bli ungefär när ungarna vänds som jag funderar på att byta. Men frågan är om inte ungarna kommer att tycka att det inbyggda är trist när de är vana plattor proppade med spel och filmer.

Med Känsla: Hur var andrahandsvärdet och lättheten att sälja 760iL? Det är ytterligare lite extra då de förutom att vara stora och lite udda även bensin och V12.

Är det större sug efter L än vanliga eller är det tvärt om?
Robert det var så länge sedan så jag knappt minns, men framförallt har bilmarknaden ändrats radikalt. Vill minnas att det var 2006 eller något sånt. Det gick då hyggligt lätt att sälja. Köpte precis som du är inne på, relativt billigt, där de fallit kanske 50% på kort tid.

/Anders
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Tor -> Elinfällbara speglar är nog standard. Jag har det på min bil utan att det står med på utrustninslistan. Tack vare dem kommer jag in i garaget.

En kul detalj är att de fälls ut automatiskt när man kör snabbare än 40 km/h.
Ro
972
Robert J
En 750Ld är nu absolut med på min lista över tänkbara kärror vid nästa byte! Återstår dock att se om det blir 520n eller X5 som den får ersätta. De blir 3 resp 5 år samtidigt men den ena kommer jag nog att behålla några år extra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.