|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen på garantireparation där de lackat om bakluckan, nu får jag en varning i instrumentet varje gång jag lägger in backen och backkameran aktiveras...väldigt störande. Kameran funkar bra så det är inget fel på den, bara plinget och texten som kommer upp.. Någon som haft samma problem? Verkar vanligt om man kollar på Bimmerfest... | |
|
Möjlig att det kan bli så om den har varit bortkopplad. Kanske måste initieras i systemet igen. Det borde väl verkstaden veta fixa. |
|
|
Enligt verkstan så behöver den inte initieras... Men får väl åka tillbaka till eländiga Tyresö |
|
|
Har fått upp samma meddelande, "störning backkamera". Hur löste det sig..? / Anders |
|
|
Det var faktiskt så att de hade "glömt" att rensa felkoderna efter de satt tillbaka backkameran...efter att de hade rensat felkoderna så kom det inte tillbaka. |
|
|
Aha, okej. Jag har bara haft min kärra typ 3 veckor, och plötsligt kom den där felkoden. Utan verkstadsbesök. Får ringa nästa vecka. Inget akut men vill inte "släppa efter" o låta det komma små fel här o där |
|
|
Har samma problem, som bara kom upp så där. Allt fungerar men dongen går och meddelande upp på panelen. Ska ta upp det på servicen om 180 mil, får väl se vad de säger där. /Loefvenhamn |
|
|
Kanske ska invänta din service då, jag har rätt lågt kvar till det är dags. Är säkert inget stort, när man väl är på verkstad. Men och åka dit, i Stockholm, kostar väl 2 tuss för att bara lämna över nyckeln... |
|
|
Jaha ja, lite uppdatering. Efter lite felsökande så konstaterades det att kameran höger fram, trots att den visade bild, inte pratade med styrenheten. Ny kamera, samma fel. Efter flertalet försök med omprogrammering av styrenheten så försvann felmeddelandet, och självklart har jag bild. Hoppas att det håller sig borta, men man misstänker att styrenheten kan vara boven i dramat. Återkommer i ärendet. Kan passa på att fråga om ni har något skydd över styrenheten? Den finns i luckan bak på vänster sida. /Loefvenhamn |
|
| Har samma fel på min f11 535da m såfort nogon av dom 5 kamerorna är aktiverade kommer plinget å meddelandet men funkar för övrigt bra till synes!? kan notera en något suddigare bild på höger framkamera! kan det vara boven? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.