|
|
|
|---|---|
|
Har nu avverkat 2 diffklumpar på min 535d, det är diffdreven som skär ihop och går supertrögt och jag får ett tjutande lagerljud i bilen. Allt annat i klumpen ser helt och fint ut. Man kan nästan tro att driaxlarna bottnat och tryckt på lagren i diffen? Bilen är sänkt 2 cm utöver m-sport och har 20" hjul och har rullat 13.000 mil Jag kör normalt! Ingen bana eller rödljusrace! Är det någon annan som haft eller hört om detta fenomen? | |
| Har aldrig hört talas om att det hänt 2 ggr, men gissar att det har med din sänkning att göra minns inte vad vinkeln heter men det råkar inte vara så att dina hjul lutar lite innåt eller utåt efter sänkningen, sliter den däck på något sätt? | |
|
Hade samma problem med min Mercedes E55 Amg kompressor bakaxeln gick åt skogen , hade samma 20 tums fälgar med 305 däck bak. Jag körde mycket som du nämner Rödljus race : ) kopplade bort antispinn. I mitt fall sa verkstaden att det var däcken , det blev för mycket vrid och bakaxeln orkade inte med trycket , bilen spann aldrig nästan med 305 Continental däcken . |
|
|
Hjulvinklarna är ju inte original, men inte så himla inställda! Däcken är 285:or Tycker det är konstigt att bakaxelarna ger sig innan växellådan. Jag kan ju inte vara den enda i världen som kör 20" och sänkning på en E61 |
|
|
för mycket vridmoment i dieselhoran serru! Black Metal Elitism -///Maaneskyggens slave |
|
|
Kommunalarn; Är säker på att det är en kombo från, eventuell effektökning (?), 20 tummare och inte minst att du sitter 20mm (!!!) under M-spec när det gäller sänkning! Varför tror du AMG. M sport och AUDI Sport Quattro spenderar månader och 1oo tals miljoner under utvecklingen på Nuernburgring med dessa HK monster - just för att balansera effekt med vardagligt brukande och att det ska hålla I minst 3-4 år. Tror att du har dig själv o skylla I detta avseende, och inte 'dålig kvalite'!!! Dock fattar jag som du att det ju är härligt med allt detta vrid, och att myclet ALLTID vill har MER!!!!! Kör själv en BMW 525dA E61 med +250/600nm, där bade TURBO, INSUG,grenrör och vevhusventilation gett efter, fastän jag alltid varmkör fore lek! Dock har min bakaxel klarat sig.....ska kola på realoem om vi har samma bakaxel och diff..... Smakar det så kostar det! |
|
| Det blir en quaife istället. Hoppas att det löser problemet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.