AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.939

X3 2004, bakre torkarmotor

Ur
2
Urbain
X3 3.0 -2004
Hej,

Jag har just bytt den bakre torkarmotorn. Den gamla slutade sakta men säkert att fungera. Nu sitter det en ny torkarmotor på plats. Dock fungerar den inte likt förban...

Säkringar kollade innan jag gjorde bytet. Det som trots allt börjat att fungera är spolaren till bakrutan. Innan bytet fungerade inte den heller. Jag har googlat runt och ganska många har haft samma problem. Hos en del har felet suttit i spaken vid ratten. Andra menar att den bakre torkarmotorn relä, till skillnad från den främre, sitter i den stora styrenheten. Stämmer det? Märkligt att den främre har ett eget relä som det går att byta. Det relät heter på BMW K11.

När jag talar med BMW Bavaria, så har ingen kunnat svara på den frågan, Varken i Solna, Vällingby eller Danderyd. Riktigt dåligt. De säger att man skall lämna in bilen för en felsökningstest. Pris 1500 kr. Skulle det sen vara den stora styrenheten, så kostar den 4500 kr, vara bara en av alla dess funktioner är att vara ett relä till bakre torkarmotor.

Har någon haft ett liknande problem? Vad var felet och hur löste du det?

//Urbain

Urbain
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Kan det vara kablaget om går från karossen till bakluckan, övergången som bös och kanske böjts för mycket?
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Bor utanför Göteborg iofs men alltså "bös" ska vara "böjts," inget annat i detta sammanhang =).
Ur
2
Urbain
X3 3.0 -2004
Tack Thomas för ditt svar. Klantigt av mig att inte skriva att jag även kollat kablaget.
När jag googlat runt så bar det ett av orsakerna som angavs.

Urbain
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.