AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.791

Fullständigt idiotiskt att köpa krockad bil?

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Letar efter min halvsekelspresent till mig själv och kriterierna är följande:
BMW, cab, Imolaröd, motorstark (minst 330 alt Z4 3.0). Det ger ju ett klart begränsat utbud.

Har kollat denna Länk

Fått se servicebok och diverse fakturor på service. När jag idag kollade upp den via BMW så verkar miltalet stämma men i oktober 2006 så var den inne på en omfattande reparation på BMW för stora skador i fronten. Så skadad att tom framvagnen byttes.

Min spontana reaktion är givetvis att släppa detta objektet. Någon som vill övertyga mig till annat beslut?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Är bilen lagad på BMW så ska den vara precis som en okrockad. Men känslan av att veta att den är smälld är ju ingen höjdare.

-------
//Lövet
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
....men den var billig å andra sidan - så det kanske är värt den olustiga känslan i maggropen? Den kanske tom kan ersättas av en kittling vid fullgasacceleration..
Helt säker på att den är som en "okrockad" kan man aldrig vara, givetvis lite beroende på hur kraftig smällen varit...Jag hade gärna velat se bilder på hur bilen såg ut efter krocken, det säger mycket mer än att BMW haft den "inne för en omfattande rep", kan mycket väl vara som så att den hade mest lättare skador i fronten.
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Dawwe. Jag efterfrågade bilder, kostnad mm för att få reda på omfattningen men fick inte några ytterligare upplysningar
Ok...Då kan man syna kaross-skarvar mm, inte bara i fronten utan även kring dörrar mm. Kolla efter konstiga "skav" mm. Kolla under bilen om man kan se spår? Kolla om ramben/fjädertorn verkar vara bytt, om så är fallet så var smällen ordentlig o jag skulle tacka för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.