|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har nyligen köpt min först BMW (316i compact -97) och har två problem med den. 1. Det första problemet är att centrallåset inte fungerar. Att låsa upp bilen med fjärrkontrollen fungerar inte alls och när jag stoppar nyckeln i förardörren öppnas bara den. Efter att ha sökt runt lite på nätet har jag förstått att det kan vara antingen styrenheten eller "motorn" i passagerardörren. Vad är mest troligt och har något bågot tips på hur jag kan felsöka problemet/felsöka de båda enheterna innan jag köper nya delar? 2. Denna frågan är inte alls med i rubriken men jag slänger in en blänkare i hopp om att någon kanske har svaret. När jag bromsar ner till mycket låg hastighet känns och låter det som att ABS-bromsarna går in. Som jag förstått det så är det förmodligen en ABS-sensor som behöver bytas men tillskillnad från de andra med samma problem så lyser inte min ABS varningslampa på instrumentbrädan. Då problembeskrivningarna dock stämmer väl överens med det jag upplever misstänker jag att det är en sensor. Eller? Tacksam för hjälp! | |
|
Ok, inte mycket till hjälp än men en uppdatering kanske hjälper. Jag skruvade isär förardörren i helgen där jag läst att styrenheten till centrallåset ska sitta. Hittade dock inget centrallås. Vad jag däremot hittade var två kontakter som ser ut så här: Länk Är det någon som vet vad som skall vara kopplade till dessa kontakter? Är det styrenheten? Om det inte är styrenheten, vart kan jag i så fall hitta den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.