AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.365

Stoppad pga ögonlock!

Sida 2 av 3
318 iS M3:
Med hänsyn till detta forum så tänker jag inte kommentera ditt senaste inlägg, du är dock välkommen att mejla mig på sgtkarlsson@hotmail.com för att förklara vad du menar med din kommentar om mig.

www.malte-racing.com
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
instämmer med X. :D
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

318 IS M3:
Det är faktiskt inte första gången du kommer med kommentarer som lätt (ibland befogat) kan tolkas som spydiga.
Var vänlig och tänk på vad du skriver så kan vi alla diskutera Bmw-bilar istället för forums-beteende.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
*I
156
*IceMan*e36
328iM Touring-96
E36 328Turbo 761hk@920nm
Man får tacka för svaren, det verkar vara väldigt otydliga regler angående just ögonlock beror väl på vilken polis man har oturen att möta.. Satt å läste lite på zatzy om det här också..
Länk
eller
Länk

Men men det är väl bara att ta av dom och visa upp bilen sen sätta på dom igen för mer än böter kan man väl inte få??

Mvh

BmW äR aLltid BmW!!!!
X.
MalteK: Jag är i alla fall intelligent nog att känna igen ett mindre allvarligt menat inlägg när jag ser det.
X.:
Ja säger du det så..

www.malte-racing.com
X.
MalteK: ...till skillnad från vissa andra, uppenbarligen.
Är mer intresserad av hur man får bort skiten. Sitter ett par på som satt där när jag köpte bilen.
Skruvmejsel och bända?
Ånga bort?
Byta hela glaset?
Blunda och hoppas att de inte syns?

Nej. Någon som har något tips så blir jag glad.
X.
De är väl limmade på något vänster... Värma bort dem borde gå, men det kan bli svårt att få bort alla limrester utan att repa glasen.

Tänk vad bra om de verkligen hade varit förbjudna =) =)

<duckar>

bratten
Eller varför inte bakrutejalusi!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Bes min 316 förra veckan med ögonlocken på. Bes mannen sade inget om dem, så jag antog att de inte fått några direktiv om dessa nyligen.

Detta inlägg handlar inte om för/emot ögonlock och VÄNLIGEN acceptera det!

/Edvard
BMW CS # 4503
*I
156
*IceMan*e36
328iM Touring-96
E36 328Turbo 761hk@920nm
Jo nu har jag vart å besiktigat om bilen.. Hade tagit av dom.. Men besiktnings männen ville att jag skulle sätta på dom så dom kunde kolla ljus bilden med dom på å det va helt oki så dom sa att jag kunde ha på dom om jag ville men att jag troligen skulle få böter om jag mötte samma polis igen men för dom va det inga problem om dom satt på.. Va ju rätt trevligt att höra..
Mvh..

BmW äR aLltid BmW!!!!
bj
291
bjorasen
M535i -87
jag tycker också det är lite onödigt att kommentera vad man tycker är snyggt och inte snyggt.....

Christopher
///M535i
Ja, för de flesta skiter väl i hur bilfan ser ut.....
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det är verkligen skrattretande att ögonlock anses vara förbjudet, av vilken anledning kan man undra? Personligen så kommer jag aldrig att beröras pga av min uppfattning att det inte förskönar bilen på något sett och därför avstår från "eländet" som någon sa.

Jag vet därimot en person som fick nerslag på sin totalt original utrustade M3-E30 vars bakvinge ansågs vara för hög :-), ibland krävs det våld för att få rätten på sin sida när byfånar leker besiktningsmän.
Polisen stoppade mig idag för ögonlock...fick ombesiktning..
Dom sa att parkeringsljuset lyste för svagt.

bra jobb dom gör...nnnot

bengan

Länk
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag håller med Bengan....Visst det är ju bra om polisen sköter sitt jobb men det finns ju gränser... Har dom inget bättre för sig än att sätta böter eller ombesikting för en sån sak...???

(Ren och Clean bil du har Bengan..inte för mycket och inte för lite...Helt i min smak)

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Turbo narkoman
Det var fan vad en del är anti mot ögonlock, jag har det på min 320-88 och den har varit på regbesiktning
en gång och det enda dom gnälde över var att den var för mycket sänkt ,det satt ett tyskt sänksatts och dom e ju ganska låga. hur som helst så ser den djävligt aggresiv ut med ögonlock en utan så det så:)
/Jim

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta,
det kom en present på posten (muta från en grossist)
Scheinwerfer Blenden.Har någon monterat ögonlock på sin e39 ??? Ska man eller inte ???

MVH
Hasso

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Såhär är det... Man FÅR inte på något vis täcka strålkastarna. Vid en kontrollbesiktning lämnas det vanligtvis (läs vanligtvis) utan åtgärd om det inte påverkar ljusbilden. Det är därmed inte fel att anmärka på det.

Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.