|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så är min fråga helt enkelt om det finns någon större efterfrågan på reservdelar från en 730 e32-91 automat med 30 000 på mätaren då motorblocket är sprucket. Alla annan utrustning finns o är i princip helt rostfri. Inkl hel o plan topp! Ska man göra vid den eller plocka ner den o sälja delarna om det finns någon efterfrågan? Mvh Niclas svensson | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Viss efterfrågan finns fortfarande, speciellt då många komponenter är samma mellan E32 och E34 vilket skapar en större marknad. Men den har krympt rejält och krymper mer. Topp, växellåda, framstolar (om bra skick), instrumentkluster, framlysen (om hyffsat bra skick), LMM, elektriska motorer och omkopplare, styrboxar med mera kan nog komma att efterfrågas då och då. Men marknaden krymper och du måste ta hänsyn till två-tre faktorer för att besluta hur du går vidare - omsättningen är ganska låg så det kan ta månader och flera år att bli av med sakerna (du bör alltså fundera på om du har plats eller lust att förvara dylika saker under så lång tid) - det tar ändåså en viss tid att demontera delarna (du bör alltså fundera på om du vill lägga den tiden på detta) - sälja den i bitar eller försöka sälja den som hel som renoveringsobjekt (om den är rostfri och i bra skick är den såklart mer eftertraktad än en som behöver rostlagning) Några större summor kommer det inte att handla om (oavsett om du säljer den i delar eller som den är). Så det handlar nog främst om vad du själv vill göra. |
|
Jag har skrotat en E32 750 V12:a med 28500 mil på mätaren. Som BMW slangen säger så går det väldigt trögt. Jag har nu försökt sälja delar i ca. 2 år. OK jag har blivit av med rätt mycket grejjer men mycket finns kvar än bl.a motor, låda och dom flesta aggregaten till motor med mera. Har du plats gör ett försök, du kan säkert få nån krona för grejjerna. Jag köpte min reservdelsbil för 1500 kr, plockade kylaren och har sålt delar för mer 10 ggr inköpspriset. jag rev ner, lyfte ur motor och låda och andra grejjer och skrotade karossen ganska omgående. Lycka till hur du en gör! //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.