|
|
|
|---|---|
|
Som prenumerant på tyska auto,motor uns sport var jag speciellt intresserad av förra numret, eftersom de skulle presentera utfallet av deras 10.000 mil-test av F11:an. När jag börjar läsa testet tror jag inte mina ögon - leasingtiden gick ut vid 8.000 mil och testet måste avbrytas. Som extra salt i såren så ledde F11 528:an (Dec 2011) just då deras "felindex" med endast 1,5 straffpoäng (ju färre poäng, desto bättre - 0 är alltså max), men eftersom den inte nådde 10.000 mil så räknas inte detta test. Ibland undrar man om en konspiration låg bakom utfallet - det kan ju inte kommit som en överraskning att miltalet var lägre än vad som krävdes för att slutföra testet. :( Nåväl, vi kan glädjas åt följande saker: * Hög driftsäkerhet * Hög kvalitet i både lack (Havannabrun), inredning (ljusbeige) och läderbeklädda stolar. * Hög komfort på långsträckor * Liknande erfarenheter från läsare; bilen saknar egentliga typfel. Utrustning som ams rekommenderar är - Adaptiv farthållare - Komfortstolar - Navigationssystemet med RTTI - Surround View-paketet Minst nöjd är man med det "banala ljudet" från tvålitersfyran och konkluderar att andrahandsvärdet varit bättre om man valt diesel istället. ---- BMW CS/SC #6212 | |
|
Då kan jag summera min tid med en F11 520dT. Jag har haft min i tre år nu och byter 1 november, dvs nästa fredag :) Jag har kört 9940 mil vid det här laget och har haft följande problem: - vänster bälg till luftfjädringen bak bytt vid ca 9000 mil - bägge bakfälgarna på sommarhjulen visade sig ha sprickor trots att jag inte har kört på någonting. Bytta vid 9500 mil, då även fyrhjulsinställning gjordes. Så trots att jag har en av de första F11:orna så har jag haft väldigt få problem. Man behöver alltså inte alltid vara rädd för tidiga exemplar av en ny generation. De tillval jag har uppskattat mest: - 8-växlad sportautomat - adaptiva stötdämpare - HiFi Professional |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.