|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tänkte på kontakten till tändningslåset. | |
|
När den är död vrid nyckeln fram och tillbaka flera ggr. Mycket, nästan allt går genom den och man får skumma elfel. Jag hade bla blinkande stereo och blinkande bakljus. Länk Enkel att byta tar 30 minuter. |
|
| Kollade elschema och som sagt, centrallås o allt annat går faktiskt via tändningslåset. Verkar som det kan vara boven i dramat. Var det enkelt att byta delorean? | |
|
Jo det var väldigt lätt faktikst, bort med undre rattkåpan lossa kontakten. Sedanslruva ur de små ofta röda skruvarna som håller den bara några varv precis så att kontakten lossnar då man inte vill att de ska lossna helt. Dit med nya kontakten skruvat åt lätt så det sitter (man skruvar i plast). På med kontakten tillbaka med undre rattkåpan. Thats it. |
|
| Länk | |
| Vad kostar en sådan del tro ?!? | |
|
bmw runt 700kr. Länk |
|
| Sådärdå. Då var tändningsswitchen eller vad den heter bytt. Bara att hoppas att inte felet återkommer. Tack så mycket för all hjälp. Grymt bra forum detta när man har strul med sin BMW. | |
|
Vad gick det på,bytte du den själv? Även om det inte är den så är det en grej som brukar ge upp jag bytte min vid 19500 det var inte det som var fel i mitt fall men nu slipper jag tänka på det. |
|
| Tror det kostade runt 750:- på BMW. Bytte den på mindre än 30 min. Mycket lätt att byta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.