|
|
|
|---|---|
| När jag var 18 var det riktigt ballt bland unga att ha en sådan. Vilka är det som köper de nu? Finns det en marknad fortfarande? | |
|
Ser man en E30 idag så är det oftast ett turbobygge. :) Inte många sugisar kvar. haha :D Jag minns när det begav sig och man själv var strax över 18 och åkte E30 Turbo, då var man bra jäkla cool men i dag är det ingen som lyfter på ögonbrynen om det sitter en snigel där, e ju mer eller mindre standard :D Alla minns väl min, haha :D Länk _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Det är samma köpare då som nu, alltså inte samma kategori utan SAMMA köpare. Jag hade en E30 för länge sedan. Blir det ett bra tillfälle så köper jag en igen! | |
|
kris, Så sant, samma här :-) Jag skulle inte tacka nej till en fin E30 325. mvh/ Anders |
|
| Jo lite så jag har funderat också, de som köper är de som hade en för länge sedan. Jag skulle dock aldrig köpa en ombyggd, bara originalare. | |
|
Jag köpte mig en e36 compact, fick i alla fall e30 bakaxel:) Mvh. Richard |
|
|
Stämmer nog att det är samma köpare då som nu. Började med en 320i -89 som 18 års bil, sedan dess har det alltid stått en e30 i garaget. För 10 år sedan såg man de nästan dagligen, nu är de ett sällsynt inslag i trafiken. Blir dock lika glad varje gång man ser ett välskött exemplar. Kanske den framtida "02an"? -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| E30 är idag en cultbil som snart når veteranstatus. Kolla projekt på Garaget Där kan man se många fina renoveringar. Jag köpte en E30 1988. Den såldes 1998 till förmån för min E46. Men 2004 köpte jag en E30 cab. | |
|
Haft två e30:is i yngre dagar. Skulle man haft plats för en bil till så hade jag inte tvekat en sekund att slå till om det dykt upp ett fint exemplar. Dock är det väldigt sällsynt nu mera, och dom få som kommer ut till försäljning vill gärna ha duktigt betalt. |
|
|
Nu blir man nostalgisk. Min första E30, en 320 -87, köpte jag -90. Då var man en stolt ung BMW ägare. :-) Bilen var helt klart förmer jämfört med det man kommit i kontakt med tidigare. Åter till närtid ... Någon som bor inte långt ifrån mig har 2st fina E30, en 320 sedan och en 325 cab. Båda bilarna är i strålande fint originalskick. Varje gång jag ser/hör någon av dessa bilar myser jag. Ägaren av E30 bilarna har också en fin gammal Ford Anglia (4 ståplatser). AP medlem? mvh/ Anders |
|
|
Det verkar fortfarande va många som är ute efter e30. Flera jag pratat med har sagt att dom enda bilarna dom ångrat att dom sålt är sina e30s. Har själv blivit tillfrågad att sälja min 2 gånger under halvåret jag ägt den men den blir nog kvar ett tag! Jag tror som Tryggve att detta är nya 02an, den kommer alltid ha status och ju färre det finns desto mer kommer kultstatusen öka. |
|
| Saknar faktist min E30, blev till och med lite ledsen när jag såg att den var skrotad då jag sökte på den I trafikregistret. | |
|
Ja, det är nog som Kris säger - det är samma köpare nu som då det begav sig, alltså inte samma kategori köpare utan SAMMA köpare. Jag är själv fundersam på en välvårdad original-320-eller-325. Fin charmig bil som bör vårdas - och inte lämnas på någon hitteparkering i snön i Uppsala, för då är risken stor att plogbilen inte ser att det står en bil där i snön och då lär den bli repig. |
|
| Och jag som drömde om en men aldrig hade råd när jag var 18. Idag skulle jag gärna ha en fin 325a med m-paket i fint originalskick. | |
|
BMW E30 "The ultimate tanning machine" :-) Länk mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.