AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.787

originalmonterad telefon E38

Har idag skaffat ett kontantkort till telefonen i den relativt nyköpta E38:an!
Mest för att kolla om det funkar, och det gjorde det ! Men det jag inte lyckas
klura ut är hur man raderar den tidigare ägarens kontakter,och hur jag lägger in mina egna ! Har bara en handbok på tyska,och ett tilläggshäfte med engelsk text, men där står det endast hur man ringer när man "bara" har middisplay,och inte navigator.
Har ett flertal bilar med telefon,men aldrig brytt mig att få igång den eftersom
man ändå har med sig "vanliga mobilen"!
Borde ha nån svensk instruktionsbok ,men den ligger i handsfacket på en bil som står förvarad sen ett par år på annan ort.
Tacksam för tips,för jag nyfiken på att få det att funka !!!
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
koll här:

Länk

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Tack så mkt för svar! Denna hjälper nog en hel del, men jag tror att det kanske finns en till bilar med navigationsskärm oxå!Denna verkar vara för
middisplay i huvudsak !!
Ska kolla lite i denna ikväll o se om jag kan klura ut nåt!!

Mvh Thomas
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
I manualen "Navigation Owner's Manual" står det inget om telefonen, bara en referens till telefonmanualen...

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Skummade genom min handbok, och det verkar som att det bara går att lagra nummer via luren inte via navi-skärmen.

Kan scanna berörda sidor om intresse finnes (svenska)

Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
har hittat följande i en annan manual:

On-Board Monitor (if equipped) Your BMW may be equipped with a multi-function On-Board Monitor which you may use to place and receive calls in hands-free mode. Calls can be placed via:
• Entering a non-stored number (“manual dialing”).
• If you have previously stored information through your handset (see“Storing Names and Numbers” in the User Manual), you can use your On-Board Monitor to dial by name (alphatag).
• Recalling the last ten numbers dialed from the On-Board Monitor.
• Recalling the eight most frequently dialed numbers (Top 8) placed from the On-Board Monitor. In addition, information on the reception signal and call time can also be retrieved. For complete information on the On-Board Monitor, review your vehicle’s On-Board Monitor owner’s manual.

Länk

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
Tack Gunnar530 o Tor ! Har inte haft tid att läsa igenom och kolla,ska göra det senare under helgen!
Tacksam om du "Tor"har möjlighet att scanna ett par sidor gällande detta !
Den telefonen du,Gunnar530 verkar vara en "sladdlös"variant! Kanske detta
är lika med en "gammal"lur ??
Som sagt,ska kolla när tid finns,och är mkt tacksam för era tips !!!!

/ Thomas
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Hej.

Jag har den "gamla" luren i min + 16:9 navigation. Jag har kollat och det jag skrev i förra inlägget stämmer helt.

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
BMW 528
I slutet av december 2013 så blev jag med en E38. Det är en 740iA-01.
I den finns en Motorola-lur som någon tidigare ägare har limmat gångjärnet på så den fick man bända upp med liten mejsel, kunde konstatera att den var obrukbar.
För en tid sedan så läste jag eller såg på bild att E38 kunde fås med Nokia´s 6310.
En sådan har jag liggandes hemma i finfint skick. Har sett någonstans att man byter ut byter ut modellinsatsen till just Nokia´s 6310. Stämmer detta ? Det skulle var hur tervligt som helst att få igång mobilkommunikationen i bilen. Tacksam för svar om någon sitter inne med diverse kunskaper och länkar.
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
kolla

Länk

/Gunnar
/Svart(303/9) 740iA
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kolla eBay annars, där dyker det upp Motorola telefoner ibland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.