|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har köpt bmw m3 220m fälgar 9,5" breda bak och 8,5" breda fram. Däckdimensioner är 255/40r19 bak och 235/35r19 fram. Mitt problem är nu att det skiljer 3,8cm i diameter och 6,1% i rullomkrets. provkörde bilen en kort sträcka idag och bakdäcken tar in ytterst lite men det stora problemet är att antispinn systemet slår i. Antar att det beror på att framhjulen snurrar fortare än bakhjulen. hur funkar det med fyrhjulsdriften? Nu till min fråga! Vad ska jag ha för däckdimension bak? 255/35r19? skiljer 2,1% isånna fall men funkar det?? Tacksam för snabba svar! /Alexis | |
| Ingen? | |
|
225/30 19" skiljer ju mindre, 1,7 %. Det är väl så nära du kan komma. __________ Mvh Grelle |
|
|
Hur kommer det sig att du bredare däck bak men med också högre profil på dem gentemot framdäcken? Har du bredare däck måste ju profilen vara mindre. __________ Mvh Grelle |
|
|
Dom har suttit på en M3 e92 och där är rullomkretsen på detta viset. Men jag tänkte behålla mina 235/35 19 fram och slänga på några andra bak. Men hur blir det om jag sätter på 235/35 19 bak om fälgen är 1tum bredare? Är inte 255/35 19 bättre då? Fan det här är en djungel!! Läst trådar lite överallt och alla säger olika, vissa påstår att dagens xdrive klarar olika rullomkrets upp till 3% medens andra säger att endast 2mm får skilja. Vad gäller egentligen? |
|
|
www.dack.tk/ Jag kör 235/35-19 och 265/30-19. Dock ingen awd. |
|
|
Problemet är att hitta hakka7 i dom storlekarna!! Hur blir det om jag kör 235/35 19 fram och bak!? Med tanke på bredden på fälgen? |
|
|
Blir nog inte bra eftersom du drar isär däcksidorna och det borde ju också påverka rullomkretsen. Kollade du länken jag skickade? Där är ju skitlätt att få ihop en bra kombo. |
|
|
Iof inte hakka7 men det är nog så nära man kommer. Länk |
|
| Ja, det känns som att 255/35 19 är det närmaste, men det skiljer ändå några mm. Gör det något? | |
|
Jag kör 235/35-19 fram och 265/30-19 bak på sommaren, Fälgarna är bmw original från en m3 E9x. På en 330xda -08 fungerar utmärkt och tar inte i inte ens med tjejens boggie hästsläp påkopplat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.