AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.894

Bilen beter sig helt konstigt med massor av följdfel ?

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Hej !

Har nu flippat ut totalt på min BMW E60 530i -06.

Vet inte var jag sig börja egentligen!

Kom hem parkerade skulle ta grejer från bagageluckan då gick den inte att öppna varken med dosknappen eller med knappen vid pedalerna i bilen.
Det gick inte heller att öppna med handtaget bak fast bilen var upplåst , utan enbart med nyckel.
När jag låser bilen låses bara dem 2 främre dörrarna inte dem andra 2 bak ?
Inne i bilen lyser enbart lampors vid fötterna och man kan inte sätta på innerbelysningen i taket varken bak eller fram ?

Så jag tänkte kanske är det batteriet men det kan deg nog inte vara då jag bytt 3 olika batteriet o problemet har blivit värre nu.
Körde med bilen i några dagar tills idag.

Går ut försöker starta inget händer , testar med startkablar helt omöjligt o starta bilen.
Radion fungerar och färdatorna men får varken igång bilen eller äns tändningen ?
Rattlåset har satt sig också så jag vet ej vad jag ska göra.

Larmet gick av sig själv med idag och alla problem kvarstår.
Kommer inte någonstans med bilen.

Var ska man börja ? Någon säkring eller något som gör så man inte kan starta upp bilen ?

Behöver verkligen alla tips o hjälp som går att få :/

BMW = BRING ME WOMEN
Denna beskrivning låter som kabelbrott vid bakluckan:
- "inte att öppna varken med dosknappen eller med knappen vid pedalerna i bilen. Det gick inte heller att öppna med handtaget bak fast bilen var upplåst , utan enbart med nyckel"

Om alla andra fel kan bero på kabelbrott vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad om störningarna även ger andra styrenheter frispel.

Korrigering:

Nu såg jag att du hade en E60. Då ska du nog istället titta så att styrenheterna i bagaget inte är vattenskadade.

Visa användare
103
Ricke77
520d Touring -14
Till 99% säker på att dina styrenheter i bagaget har badat lite.
Visa användare
103
Ricke77
520d Touring -14
Dålig tätning baklucka (E60)
På E60-modellen är det tydligen vanligt med dåliga tätningar till bagageluckan. Vatten rinner in i bagaget och samlar sig på botten av reservhjulsbaljan, där det finns lite elektronikmoduler som tar skada. Bilar utan dragkrok och comfortpaket lär inte ha några moduler i reservhjulsbaljan och drabbas således inte av elektronikproblem vid läckage.
En workaround på detta finns från BMW, man flyttar modulerna från golvet till sidorna där dom inte är lika utsatta.
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Min gamla 04 e60 hade det blivit kabelbrott höger sida kunde inte öppna förutom med nyckel , 1 kan vara vatten i baljan 2 ibs kabeln 3 Cas modulen har flippat ut.. är batteriet svagt måste man ha start kablar både i motor rummet samt vid batteriet bak för att få i gång bilen.
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Har nu kollat reservhjulsbaljan och där är snustorrt inte en droppe vatten någonstans ?
Det dyker upp olika felmeddelande lite tit som tätt när man startar bilen.
Kom något om Sido rutan fast alla rutor fungerar perfekt.
Side window anti -trap failure.

Vad ska man nu titta på då ?
Har inga idéer själv.
Försökt starta bilen med startkablar o bytt batteri men kommer inte nånstans.
Kommer bara till första läget , inte äns tändningen går att få igång ?

BMW = BRING ME WOMEN
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Låter som din ibs kabel är kass hade samma problem fick upp konstiga medelande
bor du i närheten av malmö kan vi testa har en kabel till
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Har skickar power post till dig baba:)

Har gjort lite framsteg idag :)

Kopplade loss IBS kabeln vid minuspolen bak vid batteriet.
Resultatet blev att jag nu kan starta bilen o köra och att rattlåset släppte.

Kvarvarande problem nu är att där finns felmeddelande på IDriven för jag kopplat loss andra kablar och därav uppkomsten.
Fortfarande kan jag inte låsa bakdörrarna och jag kan inte heller tända innerbelysningen i bilen. Jag kan inte heller öppna bagageluckan inifrån bilen eller med nyckeldosan utan behöver öppna med nyckel för att komma in.

Någon som har fler idéer ?
Allt tas emot med glädje :)

BMW = BRING ME WOMEN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.