|
|
|
|---|---|
|
hej som rubriken lyder så har min bil börjat gå dåligt. går som den ska om man gasar väldigt lite men vid lite mer gaspådrag så stannar varvet på ca 3000-3500 rycker nå djävulskt. testade att växla själv med tronicen och då går den som den ska på nästa växel upp till 3-3500 o stannar o rycker. någon som haft detta problem? för övrigt är service gjord 3veckor en me oljebyten i låda o motor samt filter till båda ny turbo också för någon månad sen. jag har jag noll koll på dieselbilar första diesel dorisen för mig :D mvh | |
|
Du har inte fyllt på för mycket olja då? Började den strula i lådan innan oljebytet? |
|
|
ja den höll på och ryckte o växla konstigt innan också men det berodde på dålig olja enligt bmw fölrövrigt deras verkstad som gjorde servicen. efter det gick den som den skulle tills de här kom nu. fått felkoder på meko diagnostics 0480 - elektrisk kylfläkt 1260 - kontrollsystem, förpump 3505 - glödstiftsmodul styrkrets 0404 - avgasrecirkulationskrets, område/prestanda 1a04 - elektrisk esxtravärmare 09f6 bränslerörstryckövervakning; bränsletryck för lågt vid start |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.