|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min nyinskaffade 325i -93 har vid uppstart ojämn tomgång i ca 5 sek för att sedan stabiliseras och stå någorlunda jämt. Kan höra liten variation som inte syns på varvmätaren när den har stabiliserat sig. Den drog lite väl mycket soppa och den ställer sig rätt direkt vid kallstart. Kopplade ur lmm och den beter sig likadant. Därför trodde jag att det var lambdasonden. Köpte en boschsond och bytte, utan förändring. Dock drar den mindre soppa nu så helt lönlöst var det väl inte. Kollat om den får tjuvluft någonstans och det är helt tätt. Bilen går hur fint som helst över hela registret. Kan tycka hon går aningen fett, möjligtvis. Har försökt hitta svar på internet en tid nu men kan inte komma fram till vad det är nu med lambdasonden. Kopplade ur nya lambdan med motorn igång och då fick motorn leva sitt egna liv. Någon som vet vad det kan vara? Kopplar jag ur lmm och det inte förändrar, är det väl inte den? Allt kring insug/lmm ser helt nytt ut så jag misstänker att tidigare ägare felsökt. Regnr är ONM076 ifall någon här känner till bilen. Tacksam för alla svar! Mvh Tobias | |
| Ingen skillnad när du drar av Lmm så är den kass. | |
|
Tack Clintan, dig kan man räkna med! Får köpa mig en ny lmm då, ifall någon har en liggandes får ni gärna hojta till! |
|
|
När jag ändå har ämnet på tråden, kommer de säga något om det på besiktning? Skall besikta på tis och vet inte om jag hinner få tag på en innan dess. mvh! |
|
| Värdena kan nog vara fel, men inget jag kan svara på 100% | |
| Ok! De hade en på schmiedmann och snälla som de är får jag prova den och se om det hjälper! Åker och testar det ikväll! Tack igen! | |
|
Nyss varit på schmiedmann och de lät mig testa lmm på plats för att inte köpa den i onödan. Bingo! Det var det som var felet! Man borde ju nolla elektroniken i bilen och kallstarta den men det kunde jag ju inte göra nu. Får jag samma effekt om jag kopplar ur pluspolen över natten och låter dem gå varm på tomgång eller är det "för sent" för det? Måste köra ner till Skåne ikväll. Mvh |
|
|
Bilen gick hur fint som helst kvällen ut och morgonen därpå, tills batteriet kortslöts och det började brinna i bakluckan. Stannade fort men kom inte in i bakluckan då den hade låst sig av kortslutningen. Försökte ta mig in genom baksätet för att släcka med kläder men branden hade spridit sig för mycket för att jag skulle våga fortsätta. Fick lämna bilen och alla ägodelar i den förutom min älskade verktygslåda. Larmade brandkår och polis samt huset bilen stod intill. Hade bara hunnit köra några minuter. Vet inte vad som orsakade kortslutningen men brandmännen trodde på överslag i kabel, vilket jag inte riktigt tror. Jag som precis fått ordning på allt med bilen och skulle koppla in slutsteg och en liten bas i helgen =( Fick njuta av bilen i 3½ vecka, lagt ca 10.000 kr på den och den var verkligen i bra skick, redo för året som skulle komma! Som tur var så tecknade jag försäkring som kommer täcka detta. Om någon har tips på hur jag ska gå tillväga för att få ut bästa tänkbara summa är jag tacksam! Tack iaf er som har hjälpt mig med mina fel! Letar nu efter en fin 325/328 e36/e46 färdig i Sverige eller Tyskland! mvh |
|
|
Haha ursäkta men fan va sorgligt. Hoppas du hittar en ny bmw :-) |
|
| Tack ska du ha! Väntar fortfarande på försäkringsbolaget =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.